Представянето на стоката или услугата често се осъществява с един единствен прием, но от методически съображения и тези, които са важни е специфични ситуации, ние ще разделим този етап на две части…
Опита да се повлияе на избора на клиента, да се окаже натиск, винаги предизвиква защитна реакция от негова страна. Независимо дали е обоснована или не, тя трябва да се има впредвид от продавача в неговото поведение…
Последен етап – завършване на сделката, изглежда като реализация на отношенията, развили се съответно плана, който ние описахме, а също така и като залог за продължаване на отношенията…
Струва ли си да спорим с такъв клиент? Безперспективно?! Спора с всеки клиент е само загуба на време и пари!
Всеки ден консултантитесе сблъскват с десетки възражения на клиенти. Средно една продажба преминава с 3-5 възражения на клиента…
Продажба – това е сделка между хора, в която всеки от участващите има своя задача и преследва своя цел. Това не е случайна среща, не е просто беседа на двама участника, за да мине времето …
Всяка продажба започва с някаква техника, това е очевидната истина…. но особенно важно е да се каже, за най-малко очевидното. Тези няколко секунди, когато търговецът възнамерява да прекрачи прага на клиента, могат да станат решаващи за успеха или провала на цялата сделка…
Ако слушате внимателно, ще откриете, че хората твърде често и някак между другото ви предоставят неочаквани сведения. Ако сметнете, че така получената информация ви интересува или че може да ви бъде полезна, възползвайки се от момента, за да продължите разговора в желаната от вас посока…
Аргументите се различават по тяхното въздействие върху ума и чувствата на хората: силни слаби и несъстоятелни. Контрааргументите имат същата градация. Излишната убедителност винаги среща отпор…
Наскоро изследователска фирма проведе проучване доверието на потребителите в областта на рекламата, коeто обхваща 25 000 респондента от 50 страни.
Данните от изследването показват, че най-голямо доверие потребителите имат на отзивите на тези хора, които познават…
Убедителноста зависи да голяма степен от отчитането на присъщите за обекта въздействия на нагласи, убеждения, интереси, потребности, неговия образ на мислене и своебразието на езика. За да постигнеш убедителност са необходими значително количество фактори…
Думите – това са едни от най-достъпните и разпространени средства за въздействие върху хората, но много малко хора знаят и следят за формата на това въздействие, а именно то играе ключова роля…
Умението да се харесваш е мощно „оръжие“, което в съвършенство трябва да владее всеки мениджър по продажбите. Всеки!!!
Още един метод на скрито влияние, който се разделя на редица мини-методи, основан на вечния принцип: КЛИЕНТИТЕ ПРЕДПОЧИТАТ ДА КУПУВАТ ОТ ТЕЗИ МЕНИДЖЪРИ ПО ПРОДАЖБИТЕ, КОИТО ИМ ХАРЕСВАТ, КОИТО СА ИМ ПОЗНАТИ…
Колкото и да е тъжно, но добрият продавач на работа трябва да отговаря на очакванията на другите, а не на своето вътрешно състояние. Защото клиента, сключвайки сделка или оформяйки сделка, в някаква степен не купува продукта или услугата. Той купува продавачът…
Има много “тайни” на успешните продажби . Но има една ефективна техника за увеличаване на продажбите, която малко хора използват. Същността на тази техника е, че трябва да помогнете на клиентите да направят своя избор…
Има различни техники за ефективни продажби. Една от тези техники е правилно обоснованите качества ан продукта. За да обосновете правилно своя продукт, вие трябва да вярвате в него. Вярата е много важна част от продажбата…
Темата за провеждане на ефективна презентация на стоката или услугата е глобална и за да може тя да бъде напълно разкрита, трябва да се напишат цели книги. Ние ще се ограничим с основните правила, ще дадем примери и ще споделим своя опит за провеждане на презентация…
Има различни техники за продажби по телефона. Основното предимство на тези методи е, че можете да привлечете нови клиенти буквално безплатно. За да може вашата техника за привличане на нови клиенти да работи добре е необходимо да се спазват няколко елементарни правила…
Хубаво е, когато всичко е добре. Вие казвате „Вземи“, клиентът казва „Дай!“. Но по-често клиентът има възражения. Всеки добър продавач умее да работи с възраженията на клиентите. Само, че има нещо, за което не можем да не кажем. В много книги по продажбите често се среща термина „борба с възраженията“…
Закриване на сделката – това е нещо, към което се стреми всеки продавач. Завършването на сделката е главния показател за ефективна продажба. Това е като гол за футболиста. Това нещото, заради което се започва самата игра. Но какво да се направи за да може клиента уверено и спокойно да подпише договора или да плати и да си тръгне доволен…?
И така. Скоро от вас един ваш клиент е купил някакъв продукт. Вие сте получили процент от продажбата и от радост сте забравили кой какво е купил от вас. Така не трябва.
Сега е необходимо клиентът да не ви забравя, а за това трябва вие да не забравите за него…
Много успешни мениджъри използват техниките на НЛП в продажбите. Познаването на психологията на купувача и владеейки техниките на продажби може да постигнете значителни резултати.
Какво е това НЛП? …
Съществува един отдавна доказан закон:
„80% от продажбите се правят от 20% от продавачите. А останалите 80% продавачи правят само 20% от оборота.“
Най-добрият продавач не винаги е бил най-добър. Просто в един прекрасен ден той е решил да стане най-добър. И станал…
Какво е това хипноза? Хипноза e особено състояние на съзнанието и се характеризира с намаляване на обхвата и остър фокус върху съдържанието на внушението. В това състояние човек е повишено внушаем и е склонен да прави неща, които в нормална ситуация не би правил…
Колко пъти, дори и след внимателно проучване нуждите на клиента и компетентно извършена презентация, сте чули от клиента в различни варианти: „Всичко ме устройва! Отличен вариант! Но искам още малко да погледам преди да купя…
Създавайте дефицит! Това не вреди на работата!
Сега ще разгледаме друг метод на скрито влияние в продажбите – метод за създаване на изкуствен недостиг. Той е прост за използване метод и затова е широко разпостранен. Прилага се в повече отрасли в търговията, както от пряка реклама и маркетингови отдели на фирми и от индивидуални търговци в областта…
„Ако клиента не иска да купи вашата стока, отидете на комприомис!“
Същността на метода на компромисното решение е В СЛУЧАЙ, ЧЕ КЛИЕНТА СЕ ОТКАЖЕ ОТ ПОКУПКА НА СТОКАТА СЕ ПРЕДЛАГА ДРУГА СТОКА ИЛИ ДРУГИ УСЛОВИЯ. Този метод може да се използва в малко по-различна интерпретация…
Същността на метода на контрастното възприемане: РАЗЛИКАТА ВЪВ ВЪЗПРЯТИЕТО НА КЛИЕНТА МЕЖДУ ДВА ОБЕКТА МОЖЕ ДА БЪДЕ ПО-МАЛКО ИЛИ ПОВЕЧЕ ЗНАЧИМО, В ЗАВИСИМОСТ САМО ОТ ПОСЛЕДОВАТЕЛНОСТТА НА ДЕМОНСТРАЦИЯ НА ОБЕКТИТЕ…
Според различни изследователи едва 5-10% от населението са социално активни. Това означава, че те определят модните тенденции в различни области на човешката дейност.
Ако е така, то изводът е, че 90-95% от останалите хора всъщност нямат свое мнение и последователно подражават първо на активистите, а след това един на друг…
Принципи на работа с рекламациите и претенциите
Работата с рекламациите и претенциите на потребителите е отличен способ за придобиване на постоянни клиенти!
Какво може да бъде по-неприятно за продавача от работата с рекламациите и претенциите на потребителите? Никой не обича да се занимава с тази неблагодарна работа, нито мениджърите, нито отделите по рекламации, на които им влиза в задълженията…
Вътрешните образи са различни, но повечето от тях са желани!
Ще засегнем две важни теми:
„Хипнотичната баня“ прави клиента отпуснат, спокоен, достъпен, доверчив и подвластен на вашето влияние!
Сега ще поговорим за това, на какво се базира разбирането за веригата на вътрешните образи на клиента, от какво се ръководи при определяне и изграждане на “маршрута на движение“ на клиента в транс, и как да се научим да разбираме кога и как да „ограничим свободата“ на клиента в транс…
Тази тема е посветена на проблемите, с които се сблъсква купувача при избора на стока.Разбирането на типовите проблеми на купувача и причините за тяхното възникване е пътя към успешните продажби, не само на ниво продавач, но и на ниво магазин…
Много рядко ще срещнеш ръководител на търговска компания, който да не се опита, или поне да мечтае да създаде корпоративен сценарии, изисквания или стандарти за водене на продажби, които биха служили като инструкции за ефективно им водене. За съжаление, голяма част от такива планове по внедряване на сценарии не издържат на сблъсък с проблемите ( или се въвеждат чисто формално)…
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |