Интерактивен тренинг – практикум
Методът S.P.I.N. се използва основно при ,,големите продажби”, т.е. продажби изискващи няколко срещи с клиента за установяване на делови отношения. При тези продажби продавачът действително разбира проблемите на клиента и му помага да ги реши. Акцентът на продажбата е върху това какво иска самия купувач. Този метод помага да се разбере какво се случва с клиента: в неговия бизнес, в неговите мисли.продавача помагайки на клиента да реши задачите си обезпечава по този начин дългосрочно сътрудничество.
Тренингът е за тези които са ориентирани към построяване на дългосрочни отношения с клиента и искат да станат истински професионалисти в продажбите.на тренинга вие ще се научите да развивате дългосрочни отношения на сътрудничество с клиента, да разкривате скритите и явни потребности на клиента като извличате информация и анализирате наговите трудности, да презентирате херактеристиките, особеностите, конкурентните преимущества и ползи от продукта или услугата, да убеждавате в предимствата от сътрудничеството с вас и да направите такова делово предложениа на което трудно се отказва.
Цел на тренинга:
- Да изучи технологията, алгоритмите и факторите на успеха в ,,големите продажби”
- Да изучи и отработи най-успешните техники и методи за работа с клиента на всеки етап от ,,големите” продажби.
- Да научи как се планират срещите и как се управлява процесът на дългосрочно взаимодействие с клиента.
- Да можете да анализирате силните и слаби страни на стила си на продажба, и да научите методи и техники за усъвършенстване на навиците си.
Ползи от участието в тренинга:
Участниците в тренинга ще могат да:
- Разбират ценността на своята продукция за решаване потребностите на клиента.
- Установяват контакт и създават позитивно първо впечатление при първата среща.
- Разбират психологията на потребностите на клиента.
- Формират потребностите на клиента, като убедително разсеят съмненията му.
- Развият потребностите така че да снижат до минимум възраженията на клиента.
- Завършват сделката с позитивен баланс.
- Анализират и измерват ефективноста на своята работа.
- Мотивират себе си и повишават ефективноста на свойте продажби.
Програма на тренинга:
Професионалният подход към продажбите.
- Особености на професионалния подход към Големите продажби.
- Разкриване на стратегиите, методите и типовете проблеми на продавачите.
- Навици и качества на успешните продавачи.
- Определяне стила на продажба.
- Определяне типа на потенциалния клиент.
- Психологическите фази на поведение на купувача в големите продажби.
- Четирите етапа на големите продажби.
Етап начало на продажбата.
- Подготовка за продажба. Вашите и на вашата компания конкурентни преимущества.
- Ефективното начало на разговора в големите продажби. Типични грешки.
- Запознаване с клиента, установяване на контакт и създаване на първо впечатление.
- Имиджа на продавача като инструмент на влияние.
Етап изследване на клиента.
- Активното слушане като базов елемент на технологията S.P.I.N.
- Изследване и разкриване потребностите на клиента. Типове потребности, ,,явни“ и ,,скрити“ потребности. Работа с потребностите по технологията S.P.I.N. Стратегия за превод на ,,скритите“ потребности в ,,явни“.
- Стратегии и функции на интервюто с клиента.
- Ситуационни, Проблемни, Извличащи и Насочващи въпроси, алгоритми, особености при формулирането и използването.
- Използване на Ситуационните въпроси за осъзнаване от клиента наличната ситуация.
- Проблемните въпроси като способ да се помогне на клиента ясно да формулира проблема.
- Сумирането на разкритите проблеми с помощта на извличащите въпроси.Интервю за последствията, ,,дървото“ на последствията.
- Въвеждане на нови критерии за избор и диференциране от конкуренцията.
- Насочващите въпроси като инструмент за разкриване на ползата от вашето предложение за клиента. Формиране в клиента на осъзнато желание да реши проблема.Влияние на възприемането от клиента на съотношението ,,проблем – цена“
Етап демонстрация на възможностите.
- Стратегии за удовлетворяване на явните потребности на клиента.
- Разкриване на ползите и ценноста на важето предложение за клиента. Умението да се предлага продукт като се акцентира на изгодните за клиента страни.
- Особености при презентацията на характеристиките и преимуществата на продуктите и услугите на компанията. Инструменти на презентацията( въвличането на клиента в ползването им)
- Формиране на банка аргументи за различните потребности, използване на техники за убеждаващо въздействие.
- Разкриване на финалните съмнения на клиента и работа с възраженията на клиента в съответствие с методът S.P.I.N.
Етап получаване на ангажименти.
- Четири вида резултати на деловата среща.
- Стратегия за завършване на срещата и получаване на ангажимент.
- Класификация и правила за отчитане на резултатите. Сигнали прогнозиращи успеха на срещата.
Стратегии за построяване на отношенията с клиента.
- Планиране на срещата използвайки формуляр.
- Методът Анализ Значимоста на предложението за целевата група клиенти.
- Анализ уязвимост на позицията на компанията на базата потребителските качества и конкурентните преимущества на продукта и на компанията.
- ,,Падане на мотивацията за сключване на сделка“ – как да я усетим?
- Развиване на дългосрочни партньорски отношения.
Навици за повишаване на персоналната ефективност.
- Основни принципи при анализа на своето взаимодействие с клиента.
- Самоанализ и оценка стила си на продажба. Типът продавач и неговото влияние на индивидуалните методи на работа.
- Методи за развиване на навиците и закрепване на знанията.
- Самомотивацията и повишаване персоналната ефективност на продавача.
Методи за водене на тренинга:
Сюжетно – ролеви игри, групови дискусии с използването на ,,мозъчна атака“, практическа отработка на навици. Участниците получават работни тетрадки и ръководство ( ,,Селф – Тренажор“) за самостоятелно развиване на навиците след тренинга.
Допълнителна информация | |
Лектор | |
Цена (група) | Поискай оферта |
Фирмен коучинг | Да |
За записване | ТУК или тел. 032 58 28 13 / office@training-center.bg |
Брой участници в група | 8-16 |
Програма | Адаптивна |
Продължителност | Еднодневен /8 ак.часа/ |
Сертификат | Да, след завършване на програмата и след успешно полагане на изходящ тест, Вие имате възможност да получите сертификат. |
Вижте още … |