Мърчандайзинг

УЧЕБНИ МАТЕРИАЛИ: МЪРЧАНДАЙЗИНГ

 

  1. 1
    Управление възприятието на човека в мърчандайзинга

    При формиране принципите на мърчандайзинга са важни психологическите компоненти на човек като рефлекс и внимание. Мърчандайзинг специалистите трябва да намерят баланс между безусловните и условните рефлекси и съдържателната част на дейността на търговското предприятие. За специалистите по мърчандайзинг интерес представляват…

    Прочетете повече

  2. 2
    Възприятие на клиента

    Колко време е необходимо, за да се предизвика емоционална реакция от купувача към продукта? Всеки външен стимул се анализира oт подсъзнанието за 500 милисекунди и в рамките на 1 секунда главния мозък започва да произвежда потенциал за действие. В нашия случай със стоки това означава, че купувача или ще се приближи или ще отмести поглед на нещо друго

    Прочетете повече

  3. 3
    Потребителският пазар в маркетинговата система

    Думата „купувач“ впечатлява много повече от „потребител“. В крайна сметка, в условията на пазарна икономика е важен този, който може да купи. Разликата в тези две, сякаш близки понятия е очевидна: потребител може да бъде всеки, купувач – само този, който е способен да плати. Разбира се , в условията на развита икономика тези две категории са много сходни…

    Прочетете повече

  4. 4
    Мърчандайзингът – програмиране поведението на клиента

    Закон за фигурите и фона, закон за нивото на очите, закон за мъртвата зона и превключване на вниманието, закон за групиране, закон “7 ± 2” и други доказани психологически техники, които използват собственици на магазини, за да извлечат максимална печалба от всеки клиент…

    Прочетете повече

  5. 5
    Мърчандайзинга в продажбата на мебели

    Покупката на някаква стока може да бъде планирана, а може да бъде и спонтанна. До 60% от всички решения за покупка потребителите вземат като стоят пред рафтовете. Освен това, дори ако закупуването на определена стока е  планирано предварително ( а такива са повече от 30%) все едно  седем от десет клиента вземат решение за избора на някоя стока именно в търговската зала.

    Прочетете повече

  6. 6
    Атмосферата на магазина като фактор за увеличение обема на продажбите

    Въпросът с планирането на магазина е необходимо да се решава, изхождайки от това, клиентите да се движат в магазина и да купуват повече, отколкото са планирали. Въпросът е в това, какъв трябва да бъде реда на движение и последователността…

    Прочетете повече

  7. 7
    Значението на цветовите решения в построяването на силен бранд

    Цветът привлича вниманието практически почти безотказно. Дори и без позоваване на рекламата, ако приемем ефикасността на възприятие в черно и бяло за 100%, ефективността на възприемане на двуцветните изображения нараства на 20%, а многоцветните на 40%…

    Прочетете повече


Желаете ли да получавате безплатно полезни материали и статии? Абонирайте се, сега!


АБОНИРАЙ МЕ

Методи за плащане

ekont