Значението на цветовите решения в построяването на силен бранд

Значението на цветовите решения в построяването на силен бранд 

cvetovi-reshenia-v-branda

До голяма степен удачния визуален образ зависи от координираните и точно изчислени цветове. Независимо от факта, че съвременният потребител е станал по-изтънчен относно цветовите решения, основните предпочитания за цвят на огромното мнозинство от хората са универсални. Ако се сумират многобройните данни за цветовата палитра на емоционалното състояние и други параметри на тялото, получаваме следната картина.

Цветът привлича вниманието практически почти безотказно. Дори и без позоваване на рекламата, ако приемем ефикасността на възприятие в черно и бяло за 100%, ефективността на възприемане на двуцветните изображения нараства на 20%, а многоцветните на 40%.

Цветът влияе на психо интелектуалното състояние на човек. Цветовете:

  • Предизвикват психологическа реакция (подчертават качеството, настроението; създават топла или студена среда; отразяват времената на годината);
  • Имат психологически последствия, както положителните, така и отрицателните оптични дразнители;
  • Засягат чувствата на индивида.

Между цветовите решения на рекламата и естественото възприятие на човек съществува определена зависимост. Установено е, че всеки цвят предизвиква подсъзнателни асоциации. Цветът може да привлича и отблъсква, да внуши чувство на спокойствие и комфорт, да успокои или разтревожи. Ето защо, споменаването на даден обект може да има асоциации с определен цвят. Вярно е и обратното: при възприемането на един или друг цвят могат да възникнат аналогии с определен обект. Цветът и сам е способен да оказва напълно определено въздействие в зависимост от оптичните свойства. Съответно, използването на едни или други цветови комбинации води до напълно предсказуема реакция на зрителя.

Основните цветови предпочитания на повечето хора са универсални. Ако се сумират многочислените данни относно цветовата палитра с емоционалното състояние и други параметри на дейността на организма ще се получи следната картина.

Червеният цвят. Топъл, жив, неспокоен и дразнещ символ за опасност и забрана, показва активното отношение и създава прекомерно напрежение. Той активира сърдечно-съдовата система и ускорява ритъма на дишане. Може да изморява при продължително въздействие. Червеният цвят избират хора емоционални и влюбчиви. Широко се използва в рекламата на козметика и парфюми, но поради агресивността му не винаги е подходящ за придвижване на стоки, предназначени за по-възрастното население. Пурпурният цвят се възприема като изискан, претенциозен и внушителен, докато пастелите с лилави оттенъци показват затвореност и изолация, а  пурпурния цвят се свързва с пълнота и наситеност.

Оранжевият цвят се разглежда като …

 

Допълнителна информация
Цена 15 лева
Приблизителен обем, страници 4 страници
Цена за допълнителна коучинг сесия от специалист 60 лева/час
Идентификационен код 142007

 

Вижте още …

ВАЖНО!!! При поръчка на материал от раздел Е-БИБЛИОТЕКА, трябва да копирате кода от поле "Идентификационен код" от таблицата в края на страницата и да ни го изпратете в заявката!

ИСКАМ ДА НАПРАВЯ ПОРЪЧКА!

Платежни методи