Запознайте се с причините, които карат нашите клиенти и партньори да правят забележки.
1. Чисто защитна реакция. Това се случва, когато слушателят не разбира нашия аргумент, или просто иска да спори. Често това е естествено съпротивление, оказвано на всичко ново, в това число и на потока от информация, изискващ неприятно и мъчително до научаване на нещо и промяна на своето мнение. Последствия: извинения, коментари, възражения.
2. ,,Спортна» позиция. Нашият събеседник е човек „спортно“ настроен, затова е склонен към съперничество в беседата и проверка на нашите способности. Той иска да разбере:
3. Разиграва роли. Събеседникът смята, че се намира в изключително положение в дадената ситуация. Неговата роля не зависи от действието на присъстващите; той е господар на ситуацията, който незабавно забелязва и премахва всички слабости в разговора.
4. Друг подход. Събеседникът има различно мнение, различна гледна точка, която често е в резултат на факта, че е на база остаряла информация или се основава на “класически” идеи и теории.
5. Несъгласие с предложеният метод на решение. Ние в недостатъчна степен сме приспособили аргументите към особеностите на характера на събеседника ( типична забележка: “Аз виждам това по съвсем различен начин”) или сме направили акцент на особеностите и отрицателните характеристики, а не на предимствата и възможностите на обекта на беседата.
6. Тактическо обмисляне. Събеседникът иска да си обезпечи предимство, за да получи допълнителен материал за спора.
Десет най-разпространени забележки – анализ, причина, тактика на поведение.
За да отговорим адекватно на коментарите и забележките, ние трябва да знаем какво, кога и как да кажем. За да знаем какво да правим, трябва да знаем какви видове забележки могат да се срещнат във всеки конкретен случай…..
Допълнителна информация | |
Цена /без ДДС/ | 60 лв. |
Приблизителен обем страници | 10 стр. |
Цена за допълнителна коучинг сесия от специалист | 60 лева/час |
Идентификационен код | 130001 |
Вижте още… |
ВАЖНО!!! При поръчка на материал от раздел Е-БИБЛИОТЕКА, трябва да копирате кода от поле "Идентификационен код" от таблицата в края на страницата и да ни го изпратете в заявката!