Изследванията показват, че при закупуване на мебели клиентите разглеждат средно 4-7 магазина преди да вземат решение. И както сочи практиката, големината на асортимента или нивото на цените в посещаваните магазини много слабо се отразява на тази цифра. Независимо от асортимента и цените при избор на мебели, клиентът се стреми да посети няколко магазина ( като минимум, за да се убеди) преди да вземе решение. По този начин е възможно да бъде клиент във всеки един от посетените магазини.
За това основната задача на всеки мебелен магазин е да работи по „задържането“ на клиента и довежданенето му до решение за покупка именно в дадения магазин. Дори и да го убедите в качеството на стоката и ниските цени, не трябва да го оставите да отива в друг магазин с надеждата, че така той ще затвърди това мнение/убеждение/. Там могат просто да го преубедят.
И доколкото стремежът на клиента да посети няколко магазина при избора си на мебели е въпрос на потребителска психология, то и решението му лежи в областта психология на продажбите. Точно както подготовката и отговорността са важни за уменията на търговския персонал да превръща посетителите на магазина в купувачи.
За ефективна продажба на мебели и разсейване съмненията на клиента в своята работа продавачът трябва да отчита редица специфични особености, както и клиента при избора си на мебели като стока. И по-важното е, не просто да знаем, а да умеем да използваме тези особености в работата с клиента за плавното му довеждане до решението за покупка.
За избора на мебели от клиентите влияят търговските характеристики на самите мебели:
По тази причина, в продажбата на мебели отличителни особености са:
В действителност, продажбата на мебели е винаги VIP – продажба, независимо от нивото на доходи на клиента. Отчасти това се дължи на факта, че при продажбата на скъпи стоки всеки клиент е важен. Но много по-важен фактор са очакванията на клиента:
В практиката на продажбите: по особен начин,отчитайки тези очаквания, при установяване на контакт, представяне на стоки, продавачът създава и поддържа състоянието на клиента, предразполагащо го към покупка. Продавачът получава вниманието и разположението на клиента, а значи и възможността да…
Допълнителна информация | |
Цена | 15 лева |
Приблизителен обем, страници | 5 страници |
Цена за допълнителна коучинг сесия от специалист | 60 лева/час |
Идентификационен код | 141014 |
Вижте още … |
ВАЖНО!!! При поръчка на материал от раздел Е-БИБЛИОТЕКА, трябва да копирате кода от поле "Идентификационен код" от таблицата в края на страницата и да ни го изпратете в заявката!