Темата за провеждане на ефективна презентация на стоки или услуги е глобална и за да може тя да бъде напълно разкрита, трябва да се напишат цели книги. Ние ще се ограничим с основните правила, ще дадем примери и ще споделим своя опит за провеждане на презентация. В магазина често виждаме следната картина: продавачът провежда презентация на стоката, и откровено казано „натоварва“ клиента със сложна информация. Не е нужно! Клиентът може да се изплаши да купи твърде сложна стока или да се почувства глупак редом до вас.
Излагайте качествата на стоката в изгодни фрази „ Това ще ви позволи“.
Пример 1: ( презентация на стока): „ В комплекта на тази кухня има мелачка за боклук. Това ще ви позволи да спестите от торбите за смет“
Пример 2: ( презентация на стока): ” Този компютър е с 5 терабайта памет. Това ще ви позволи да съхранявате и използвате повече информация, отколкото в други компютри. “
Използвайте нагледни материали . Ако те не са с вас, вземете лист хартия и маркери и рисувайте, пишете на него. Това ще повиши ефективността на вашата презентация. Човешкото око е свързано с мозъка с по-голям брой нерви от ухото. По-добре е, разбира се, ако имате висококачествени печатни материали за вашите продукти.
Психология. Вашето поведение трябва да съответства на това как и какво говорите. Не забравяйте за контакта с очи с клиента. Този, който крие очите си лъже. Това се чувства на подсъзнателно ниво. Но, надяваме се да не гледате в очите през цялото време клиента. Жестовете на презентатора не трябва да бъдат твърде широки, резки и размахващи. Също така той не трябва да нахлува в личното пространство на клиента без негово съгласие. Всичко това действа на подсъзнанието като косвени признаци на заплаха.
Обратна връзка. Включване на клиента в презентацията. Нека той взаимодейства с продукта в действителност, или поне във въображението си.
Пример: (представяне на продукта): …
Допълнителна информация | |
Цена | 10лв. |
Приблизителен обем /страници/ | 2 стр. |
Цена за допълнителна коучинг сесия от специалист | 60 лв./час |
Идентификационен код | 143017 |
Вижте още… |
ВАЖНО!!! При поръчка на материал от раздел Е-БИБЛИОТЕКА, трябва да копирате кода от поле "Идентификационен код" от таблицата в края на страницата и да ни го изпратете в заявката!