Думите – това са едни от най-достъпните и разпространени средства за въздействие върху хората, но много малко хора знаят и следят за формата на това въздействие, а именно то играе ключова роля…
Това са дикция (ясно произношение на звуците), изразително произношение (по специално правилно опериране с логическите ударения), силата (в зависимост от аудиторията), умението да управляваш жестовете и мимиките, ясна логическа структура на речта, наличието на паузи, кратки почивки. Следва да се отбележи, че убеждава не само думата, а и дейността, затова, дори правилно казаното, но не потвърдено с конкретни дела не струва.
Методите на убеждаване са водещи сред методите за организирано въздействие. Убеждаването е преди всичко разясняване и доказателство на правилността и необходимостта от определено поведение или недопускане на определена постъпка.
Процеса на убеждаване е най-сложния сред останалите методи на организирано въздействие. Водещо място в този процес заема аргументирането на своята позиция и стремежа да направиш така, че тя да стане позиция , убеждаване на всеки участник в колективната дейност. Затова ние по-внимателно ще разгледаме аргументирането като важна основа за убеждаване. Ще се спрем на параметрите на убеждаващото въздействие.
Съществуват много способи за аргументация, и както в шаха, практиката е разработила редица “правилни дебюти”. Те могат да бъдат сведени до следните четири метода.
Техники за аргументация
Допълнителна информация | |
Цена | 10 лв. |
Приблизителен обем /страници/ | 3 стр. |
Цена за допълнителна коучинг сесия от специалист | 60 лв. /час |
Идентификационен код | 143012 |
ВАЖНО!!! При поръчка на материал от раздел Е-БИБЛИОТЕКА, трябва да копирате кода от поле "Идентификационен код" от таблицата в края на страницата и да ни го изпратете в заявката!