Психо графика – фактори, влияещи върху поведението на потребителите

Психо-графика: фактори, влияещи върху поведението на потребителите

povedenieto-na-potrebitelite

Въпреки ,че терминът „психо графика“ включва в себе си стотици параметри, които формират нашето вътрешно „аз“, най-актуалните области за реклама и маркетинг са следните: възприятие, обучение, мотивация, отношение, личност и стилът  на живот.

Възприятие

Всеки ден нас ни атакуват различни дразнители: лица, разговори, задачи, реклама, новини – дори, ако отчетем, ние виждаме много малка част от тях. Защо? Отговор  – възприемане.

Възприемането е процес на получаване на информация посредством нашите пет сетива, нейното осъзнаване и придаване на смисъл. Възприятието се дължи на влиянието на три компонента:

  1. Физически характеристики на дразнителите;
  2. Съотношение на дразнителите с тяхното обкръжение;
  3. Манталитетът на отделния човек.

Последния компонент прави възприятието индивидуално. Всяка личност възприема имащите дразнители в своя система на координати. Дразнителя изобразява неща, които могат да бъдат възприети от външния свят. Големия брой  дразнители, които ни влят още повече усложнява процеса на възприятие. Някои от тези дразнители  възприемаме напълно, други частично, едни правилно, други неправилно. В крайна сметка избираме едни стимули и пренебрегваме други защото, веднага да приемем цялата постъпваща информация към нас ние не сме в състояние.

Ние избираме впечатленията на две нива: вътрешно и външно. Вътрешния подбор се осъществява  по психически и физически причини ( например, по-възрастните хора не виждат обявите, напечатани с по-малък шрифт и не могат да чуят твърде тихи обяви). Психологическия подбор, който се дължи на нашите сетива, интереси или опит, ни заставя да изкривяваме определени стимули или въобще да не им обръщаме внимание. Това  позволяват например, на хетеросексуалните потребители да не забелязват рекламите за гейове и лесбийки. Тези, които не толерират сексуалните намеци могат да не забележат реклама с такива намеци.

Избирателно възприятие

Въпреки, че подборът на информация в процеса на възприятие е обичайно явление в психологията, избирателността на възприятието за рекламата е особено важна. Процесът на осейване на не интересуващата ни информация и съхраняване на тази, която ни е интересна се нарича избирателно възприятие. Помислете за маршрута, по който пътувате всеки ден. Колко дразнители възприемате? Вие, както и повечето хора възприемате пътните знаци, движението на другите транспортни средства и пешеходците пред вас. Но можете да не забележите афиши, покрай които минавате всеки ден, номерата на домовете или хората зад вас. Това е избирателно възприятие.

Този процес се повтаря, когато гледаме …

 

Допълнителна информация
Цена 20 лева
Обем, страници 6 страници
Цена за допълнителна коучинг сесия от специалист 60 лева/час
Идентификационен код 141023

 

Вижте още …

ВАЖНО!!! При поръчка на материал от раздел Е-БИБЛИОТЕКА, трябва да копирате кода от поле "Идентификационен код" от таблицата в края на страницата и да ни го изпратете в заявката!

ИСКАМ ДА НАПРАВЯ ПОРЪЧКА!

Платежни методи