Бизнес тренинг ,,Работа с ,,трудни‘‘ клиенти и сложни ситуации‘‘
,,Минимум теория, максимум практика‘‘

Едно от най-важните умения на мениджърите по продажби е правилно да общуват с така наречените „трудни“ клиенти. В края на краищата, ако те просто ги игнорират, компанията може да загуби голяма част от оборота си. Умението професионално да се работи с тях, съществено ще увеличи продажбите.
Бизнес тренингът ,,Работа с трудни клиенти и сложни ситуации“ се провежда за служителите в сферата на обслужване и продавачи, т.е. за хората, на които работата е пряко свързана с общуване. Според статистиката, почти една четвърт от тези, които срещаме на улицата, имат коренно различни виждания за живота от нашите. Това не означава, че те са лоши. Просто това, което е значимо за нас, за тях няма абсолютно никакво значение, и затова аргументите, въздействащи на нас, за тях са като празни приказки.
Как клиентът става „труден“?
На подсъзнателно ниво, всички тези клиенти, които не споделят нашите убеждения и задават много въпроси, веднага стават „трудни“. Все пак, това е далеч от истината и по никакъв начин не влияе на продажбите. Ако клиентът минава в графа „труден“, за това си има причини.
Например:
- Той вече се е сблъсквал с вашата компания и има отрицателен опит.
- Той вече се е сдобил с продукт, аналогичен на вашия, или дори ваш, и той не му харесва.
- На него не му харесва как изглеждате вие.
- Не му харесва как говорите.
- Той иска да получи отстъпка или бонус.
- Не харесва как действате вие.
- Пред вас стои „Таен клиент“.
- Той иска да разбере повече за този продукт или услуга.
Списъкът може да бъде продължен. Основната мисъл тук е: „трудният“ клиент е потенциален купувач. Ако той не е смятал да купи нищо от вас, едва ли щеше да си губи времето (ако разбира се, няма някакви психически отклонения, но това се случва рядко).
Тренингът е предназначен за:
- Ръководители на отдел продажби.
- Мениджъри по активни продажби.
- Мениджъри, работещи в салона.
- Продавачи в търговската зала.
Целта тренинга е:
- Да се научите да разпознавате трудните клиенти и да подбирате способи за тяхното управление.
- Да си изработите стил на уверено поведение с клиентите.
Програма на тренинга:
Умения за изграждане на асертивно (уверено) поведение
- Рационалните и ирационалните нагласи
- Техники на асертивният отказ и умението да казваш,,НЕ“
- Методика ,,Кошче за негативните мисли“
- Саморегулиране на характера: реализацията на ,,плюсовете“ и контрол над ,,минусите“
- Изработване на самоуважение и уверено поведение
- Техника за преобразуване на негативните чувства в позитивни действия
- Развиване на позитивно отношение към света, другите хора и самия себе си
- Изразяване на чувствата и ,,аз-изказване“
Умения за оценка на събеседника/клиента
- Техника на активно слушане и задаване на въпроси
- Метапрограмите на човешкото поведение
- Темперамент
- Емоционалните оценки и техните телесни прояви
- Определяне на психоемоционалното състояние по гласа и особеностите на лексиката
- Пози и походка: психологическа интерпретация
- Разчитане жестовете на ръцете и тялотo
- Визуален контакт
- Правила и техники на проницателността
Умения за рационално поведение в сложни ситуации
- Tристепенен подход за коригиране на поведението чрез подсилено реагиране
- Алгоритъм за работа със забележките и възраженията
- Нулева реакция
- Технология на рационално поведение в конфликти
- Техники за активна и пасивна защита от манипулации
- Типове сложни клиенти и методи за работа с тях
- Реакция на конструктивната критика
- Алгоритъм за реакция на не конструктивна критика
- Отговор на неудобни въпроси
- Работа с агресивни клиенти
Умения за управление на стреса и емоционалното състояние
- Причините за стреса
- Признаци и симптоми на стреса.
- Шест стратегии за управление на стреса.
- Методи за психологическа защита
- Упражнения за управление на емоционалното състояние
Работа със забележките и възраженията на клиентите
- Аргументация и убеждаване
- Методи на убеждаващото въздействие
- Правила за убеждаване на събеседника
- Работа с възраженията на клиентите в продажбата
- Работа със забележките на клиента. Практикум.
- Работа с рекламациите и претенциите на потребителите
Резултат от тренинга
Участниците започват лесно да се ориентират в „трудните“ клиенти, да изясняват причините за тяхното недоволство и да решават проблемите на общуване бързо, естетично и красиво, т.е. най-добре и да продават повече.
Допълнителна информация |
|
Цена /без ДДС/ |
480 лева |
Обем, страници |
186 страници |
Цена за допълнителна коучинг сесия от специалист |
60 лева/час |
Идентификационен код |
110012 |
ВАЖНО!!! При поръчка на материал от раздел Е-БИБЛИОТЕКА, трябва да копирате кода от поле "Идентификационен код" от таблицата в края на страницата и да ни го изпратете в заявката!
ИСКАМ ДА НАПРАВЯ ПОРЪЧКА!