Един от проблемите на принудителната карантина е психосоциалното състояние на човек. В случая на COVID-19 е важно да спазвате не само личната хигиена, но и да гарантирате, че няма да се откъснете емоционално и, ако е възможно, да помогнете на хората, които се нуждаят от това.

Как да се държим по време на карантина (включително по време на прехода към дистанционно обучение).

  1. COVID-19 може да засегне хора от много страни, в много географски места. Не го свързвайте с никаква етническа или национална принадлежност. Бъдете чувствителни към всеки, който е наранен. Хората, засегнати от COVID-19, не са направили нищо лошо и те заслужават нашата подкрепа и състрадание.
  2. Не наричайте заразените хора „жертви“, „семейства на COVID-19“ или „инфекциозни“. Това са „хора, които имат COVID-19“, „хора, лекувани с COVID-19“, „хора, които се възстановяват от COVID-19“, и след възстановяване животът им ще продължи на работните си места и в семействата. Важно е да отделите човека от идентичността, дефинирана от COVID-19, за да се избегне стигматизацията.
  3. Сведете до минимум гледането, четенето или слушането на новини, от които се тревожите. Получавайте информация само от надеждни източници, за да защитите себе си и вашите близки. Ако се чувствате притеснени, препоръчваме да отделите малко време през деня, когато ще проверявате новините от надеждни източници. Не се доверявайте на слуховете – редовно събирайте информация от уебсайта на СЗО (Световната здравна организация) и платформите на местните здравни власти, това ще ви помогне да различите фактите от слуховете. Фактите ще помогнат да се минимизират страховете.
  4. Защитете се и подкрепете другите. Помощта на другите в трудни моменти може да бъде от полза както за поддържащата личност, така и за помощника. Например, попитайте по телефона как стоят нещата със съседите или хората от вашата общност, които може да се нуждаят от допълнителна помощ. Сътрудничеството в рамките на една общност може да помогне за създаването на солидарност с COVID-19.
  5. Ако живеете с деца, които са започнали да се страхуват от COVID-19, помогнете им да намерят положителни начини за изразяване на чувства, като страх или тъга. Всяко дете има свой собствен начин на изразяване на емоции. Понякога участието в творчески дейности, като например игра или рисуване, може да улесни този процес. Децата се чувстват облекчени, ако могат да изразят и предадат чувствата си в безопасна и подкрепяща среда. По време на стреса и кризите децата са склонни да бъдат по-привързани и по-взискателни към родителите си. Обсъдете COVID-19 с вашите деца (или братя и сестри) по най-честния и подходящ за възрастта начин. Ако децата ви имат проблеми, съвместно решение може да облекчи тревожността им. Децата ще наблюдават поведението и емоциите на възрастните, за да разберат как да управляват емоциите си в трудни моменти.
  6. По-възрастните хора, особено изолирани и с когнитивно увреждане / деменция, могат да станат по-тревожни, ядосани, развълнувани и възбудени по време на епидемия / карантина. Опитайте се да им осигурите практическа и емоционална подкрепа. Споделете прости факти за случващото се, дайте ясна информация как да намалите риска от инфекция, с думи, които възрастните хора могат да разберат. Повторете информация, когато е необходимо. Инструкциите трябва да бъдат формулирани по ясен, кратък, уважителен и търпелив начин. Може също да бъде полезно да показвате информация в писмен вид или под формата на снимки.
  7. Ако имате здравословен проблем, уверете се, че имате достъп до всички лекарства, които в момента използвате. Активирайте социалните си контакти за помощ, ако е необходимо.
  8. Бъдете подготвени и разберете предварително къде и как да получите медицинска помощ, ако е необходимо. Уверете се, че имате двуседмична доставка на лекарства, които може да са ви необходими.
  9. Правете ежедневни физически упражнения, които да изпълнявате у дома, в карантина или изолация, за да поддържате физическата активност.
  10. Използвайте релаксиращи вани. Влезте във ваната, потопете се в приятната топла вода, усещайки как напрежението напуска умореното тяло, как ненужните проблеми и мрачните мисли изчезват от главата. Ако нямате вана, не е проблем. Сега е моментът да помислите за хидромасажна душ кабина от в Керамо.
  11. Останете на линия и поддържайте социалните си мрежи. Ако здравните власти са препоръчали да ограничите физическия ви социален контакт, за да ограничите епидемията, можете да поддържате връзка чрез имейл, социални мрежи, видеоконференции и телефон.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *