Специализиран интерактивен тренинг
Компетенциите сега са ключови инструменти в управление ефективността на човешките ресурси в компанията. Как правилно да подходим към процеса на формиране и разработка на корпоративните модели компетенции? Как ефективно да интегрираме компетенциите в системата за управление на персонала? На тези и на много други въпроси ще намерите отговора на този тренинг.
Задачи на тренинга:
- Да формира представа за мястото на модела компетенции в управлението на персонала.
- Да разкрие методите за проектна разработка на компетенциите в организацията.
- Да формира навици за използване на компетенциите в съвременните HR-технологии.
Програма на тренинга:
1. Компетенциите – мит и реалност в съвременната HR – практика.
- Въвеждане в понятието компетенции: компетенция и компетентност.
- Обзор на световната практика по използване в управлението на персонала на моделите компетенции.
- Тенденции за развитие на управлението по компетенции в съвременната организация.
2. Модела професионални компетенции – нюанси и подводни камъни.
- Структура и съдържание на компетенциите.
- Модели компетенции: корпоративни, мениджърски, професионално – технически.
- Формиране на корпоративните модели.
- Речник на компетенциите, принципи на обединяването им в клъстери.
- Поведенчески индикатори и скала за оценка ефективността на компетенциите в съответствие с нивото на усвоените знания.
- Ефективни и деструктивни компетенции.
- Връзка между корпоративните компетенции и профила на конкретната длъжност.
3. Формиране на системата за компетенции в организацията.
- Подходи при създаването на корпоративните компетенции.
- Планиране на проекта – определяне на целите, определяне на критериите за ефективност.
- Събиране на информация – източници и методи за адаптацията и в компанията.
- Анализ на данните, обработка на първичната информация.
- Формиране на списъка с компетенциите.
- Определяне нивата на компетенциите.
- Оценка на компетенциите и формиране на профила им съобразно конкретната длъжност.
- Провеждане на информационни мероприятия за внедряване в организацията на управлението по компетенции.
4. Използване на компетенциите в управлението на персонала.
- Планиране и подбор на персонала.
- Оценка на персонала.
- Обучение и развитие.
- Управление на кариерата.
- Мотивация.
- Корпоративна култура.
5. Мониторинг на резултатите и корекция на системата
Метод за водене на тренинга:
В програмата са включени различни проблемни ситуации за решаване в малки групи, ролеви и делови игри.
Тренингът се провежда под формата на интерактивно общуване, диалог и отговори на въпроси.
Използват се следните методи за водене на тренинга:
Ролеви игри, работа в групи, дискусии,изпълняване на устни и писмени задачи.