Процесът на вземане на решения от клиента обикновено преминава през определени етапи. Три такива етапа имат място до приемане на решението, а четвъртия настъпва след като решението е взето. Тези етапи са различни дори при осъществяване на прости сделки.
Спомнете си как приемате решение за покупка, например за нова кола. Как започва процесът на приемане на решение? Ако напълно ви устройва колата която имате в момента, то няма необходимост от някакво решение. Процесът за приемане на решение започва когато нещо престава да ви удовлетворява напълно. При вас започват да възникват проблеми с колата. Възможно е колата да остарява, или да става по-малко надеждна, или не изглежда вече добре като новите модели; но каквато и да е причината вие изпитвате неудовлетвореност.
Сега вие се намирате на първия етап от трите за приемане на решение за покупка – Признаване на Потребностите (Recognition of Need). В течение на този етап вие изминавате път от леко недоволство към истинска неудовлетвореност и накрая идва моментът, когато решавате, че трябва нещо да се направи.
След като сте приели решение да направите нещо, преминавате от първия етап на процеса на покупка към втория – Оценка на Различните Варианти (Evaluation of Options). На етапа Признаване на Потребностите основно ви интересува: „ Трябва ли да направя нещо със старата кола?“. Сега, на етапа Оценка на Различните Варианти започва да ви интересува : “Какво да правя?. Да ремонтирам ли старата кола? Да взема на изплащане, или да платя в брой? Ако купя нова кола, каква да бъда тя? Какъв избор да направя сред конкуриращите се модели?“. Този етап обикновено започва с многообразието на избор на варианти, водещи до объркване. При придвижването по етапа вие все повече започвате да разбирате кой вариант ще ви подхожда най-много. Накрая се спирате на вариант, който по ваше мнение ви подхожда най-много. Представете си, че сте решили да купите поддържана кола с добро качество, която сте видели в автосалон.
След като сте направили този избор, вие се намирате на пътя към заключителния психологически етап за приемане на решение за покупка – Разсейване на Съмненията (Resolution of Concerns), и това може да бъде един от най-сложните и важни етапи на всяко решение. През този етап, въпреки, че ……
Допълнителна информация | |
Цена | 20 лева |
Приблизителен обем, страници | 7 страници |
Цена за допълнителна коучинг сесия от специалист | 60 лева/час |
Идентификационен код | 141015 |
Вижте още … |
ВАЖНО!!! При поръчка на материал от раздел Е-БИБЛИОТЕКА, трябва да копирате кода от поле "Идентификационен код" от таблицата в края на страницата и да ни го изпратете в заявката!