Модели на потребителско поведение

Модели на потребителско поведение

 

potrebitelsko-povredenie

Типове поведения на потребителите при приемане на решения за покупка

Поведението на потребителя значително се променя в зависимост от това, каква стока купува. Колкото по-сложно е приемането на решение за покупка, толкова повече купувачите са необходими и толкова по-внимателно се държи потребителя.

Различават се четири типа потребителско поведение. В зависимост от модела на поведение  на потребителите е необходимо да се избере най-печелившата стратегия за маркетинг.

Четири типа потребителско поведение:

Модели на потребителско поведение - Маркетинг и продажби

Сложно потребителско поведение

Сложно потребителско поведение се наблюдава в ситуации, когато високата степен на участие на потребителите се съпровожда със значителни различия между различните марки стоки. Обикновено това става, когато продуктът  струва скъпо и неговата покупка е свързана с риск.

Например, при покупка на компютър потребителите се стремят да получат възможно повече информация за характеристиките на стоките от дадената категория. Високата степен на участие се състои в това, че потребителя трябва да сформира свое собствено мнение. Чак след това той може да направи окончателен избор. Маркетолозите, занимаващи се със стоки, изискващи висока степен на участие на потребителя, трябва да разбират поведението на потребителите, събиращи информация и формиращи оценки. Маркетологът  е длъжен да разкаже на потребителите за качествата на стоката и за различията на марката. Необходимо е да се диференцират качествата на всяка марка, да се обясни какви преимущества ще получи потребителя, ако се възползва от услугите именно на тази компания.

Стратегия на маркетинга:

  • Да се осведоми потребителя за преимуществата на всяка марка и стока.
  • Да помогне на потребителя за си състави мнение за всяка марка.
  • Да предостави необходимата информация, за да убеди потребителя в правилността на избора.

Неуверено потребителско поведение

Неуверено потребителско поведение се наблюдава в ситуации с …

 

Допълнителна информация
Цена 10 лева
Приблизителен обем, страници 3 страници
Цена за допълнителна коучинг сесия от специалист 60 лева/час
Идентификационен код 141019

 

Вижте още …

ВАЖНО!!! При поръчка на материал от раздел Е-БИБЛИОТЕКА, трябва да копирате кода от поле "Идентификационен код" от таблицата в края на страницата и да ни го изпратете в заявката!

ИСКАМ ДА НАПРАВЯ ПОРЪЧКА!

Платежни методи