Въпросът с планирането на магазина е необходимо да се решава, изхождайки от това, клиентите да се движат в магазина и да купуват повече, отколкото са планирали. Въпросът е в това, какъв трябва да бъде реда на движение и последователността на подреждане на отделите ( секциите), за да се обезпечи решение на тази задача.
Наличната литература не съдържа никакви конкретни препоръки в това отношение. Много избират такава планировка на магазина, при които за да попаднеш в нужните отдели за основни покупки, клиента е принуден да посети голямо количество отдели за евтини стоки и импулсивни покупки. Такъв опростен подход е погрешен и не съвпада напълно с поведението на посетителя.
Оформлението на магазина, търговската зала и другите помещения трябва да бъдат вторични по отношение поведението на клиента и да се подчиняват на законите на психо физиката. Ще изхождаме от това, че поведението на посетителите е нееднородно по протежение на целия маршрут на неговото движение в търговската зала. Следователно, преди всичко е необходимо да изясним, как се променя поведението на клиента, какви други фактори го формират и подкрепят, какви стоки най-вече съответстват на поведението на клиента по дадения участък от маршрута и т.н. Необходимо е да се намери баланс между атмосферата на търговската зала, стоките, оборудването, обслужването на персонала и природната система на човека. Именно такъв подход се съгласува с понятието комфорт като един от компонентите на обслужване на клиенти и стимули за посещение на магазина от потенциалните купувачи.
Традиционно при разпределянето на търговските площи на всяка стока се отделя място, изхождайки от:
Разпределяне търговската площ на магазина между стоковите групи, включително поведението на посетителя и естествените човешки системи е от голямо значение за организацията на търговията и е основната цел на мърчандайзинг специалистите. Това се постига чрез …
Допълнителна информация | |
Цена | 15 лева |
Приблизителен обем, страници | 5 страници |
Цена за допълнителна коучинг сесия от специалист | 60 лева/час |
Идентификационен код | 142006 |
Вижте още … |
ВАЖНО!!! При поръчка на материал от раздел Е-БИБЛИОТЕКА, трябва да копирате кода от поле "Идентификационен код" от таблицата в края на страницата и да ни го изпратете в заявката!