От най-ранните си дни човек живее във взаимодействие с различни групи. Той не само изпитва върху себе си тяхното влияние, но и получава с тяхна помощ информация за външния свят. Светът и обществото стават все по-сложни, затова груповото въздействие върху индивида расте. Поведението на потребителите също се формира под явното или скрито влияние на обкръжаващите го хора.
Сега има много класификации на групи, всяка от които може да бъде в по-голяма или по-малка степен използвана при изучаване на различни маркетингови проблеми. Въпреки това, особено значение за маркетинга имат референтните групи, които служат за образец на човека, система бенчмаркинг за себе си и другите, а също и една от основите на формирането на обществените нагласи, норми на поведение и ценности.
Всеки от нас попада под влиянието на референтна група, което може да се прояви в три форми:
При разработване на пазарни стратегии трябва да се помисли, коя в дадения случай е референтната група и какъв е типа на влиянието и върху индивида. Това може да се определи с помощта както на количествени, така и на качествени методики.
Ето един пример за идентифициране на референтна група и типа влияние на поведението на потребителите с помощта на анкета на членовете на фитнес-клуб: …
Допълнителна информация | |
Цена | 20 лева |
Приблизителен обем, страници | 6 страници |
Цена за допълнителна коучинг сесия от специалист | 60 лева/час |
Идентификационен код | 141012 |
Вижте още … |
ВАЖНО!!! При поръчка на материал от раздел Е-БИБЛИОТЕКА, трябва да копирате кода от поле "Идентификационен код" от таблицата в края на страницата и да ни го изпратете в заявката!