Маркетингова информационна система
Компания, която веднъж вече е внедрила в работата си и постоянно поддържа маркетингова информационна система, пести време и пари, има сериозна конкурентно предимство.
Въвеждането на маркетингова информационна система позволява да се изгради идеален алгоритъм за търсене и получаване на пълния обем информация за текущото състояние на делата във всяко от звената на производствената верига, или на цялата система. Благодарение на маркетинговата информационна система мениджмънта може да получава отчети в достъпен вид, което позволява да се систематизира, анализира и съхранява информация, за да може в крайна сметка да се вземат най-правилните и подходящи маркетингови и управленски решения.
Маркетинговата информационна система е организирана система за събиране, трансформиране и анализ на вътрешните данни на компанията ( обем производство и продажби, срокове за доставка, цени, приходи, разходи и т.н.), както и информация за външната среда (пазарните тенденции, успехите и неуспехите на конкурентите и т.н.).
Всички тези данни принципно са необходими за ефективно управление. Те се намират в компанията или извън нейните предели, разпръснати във времето и пространството, и най-важното много бързо остаряват и губят актуалност.
Затова много често е почти невъзможно да бъдат събрани заедно и да се получи обективна картина. Например, данните за темпа на продажбите на дребно се предоставят на топ-мениджърите нерегулярно, не на време, не в пълен обем, и поради това е невъзможно да се забележат негативните тенденции и да се предприемат предварителни мерки. А това е изпълнен със сериозни последици, до загуба на пазарен дял.
Структура на маркетинговата информационна система
В класическия вариант маркетинговата информационна система се състои от четири блока – подсистеми:
Маркетинговата информационна система се основава на:
Да се получи цялата необходима за пълен контрол на работата на предприятието информация, може с помощта на няколко графики и таблици, получени веднъж на ден по електронната поща. Това позволява на собственика непрекъснато и обстойно наблюдение на дейността на предприятието, дори ако той е извън офиса. За изграждане на Маркетингова информационна система в организацията е характерно дълбоко изучаване на всички потоци информация и отчетност от ръководството надолу по йерархията и обратното.
Компанията „Training Center IJ“ Ви предлага иновативна гама от услуги за изграждане в организацията на Маркетингови информационни системи, които се състоят от следните етапи:
Комплекса услуги по изграждане на Маркетингова информационна система в организацията предполага наличие в заявителя на изходна информация за детайлите и особеностите на проекта.( бриф „Маркетингова информационна система“).
Услугите за изграждане на Маркетингови информационни системи се предоставят на база договор със заявителя.
Ha вceĸи eтaп oт paбoтaтa нa зaявитeля ce пpeдocтaвят oтчeти, в ĸoитo ca пocoчeни изтoчници, тaблични, cтaтиcтичecĸи дaнни и мeтoдиĸи, въз ocнoвa нa ĸoитo e пpoвeдeнo дaдeнoтo изcлeдвaнe. Oĸoнчaтeлнитe peзyлтaти oт aнaлизa нa пaзapa в пpocтa и paзбиpaeмa фopмa, щe бъдaт пpeдcтaвeни пoд фopмaтa нa aнaлитичeн дoĸлaд c ĸoнĸpeтни paзгъpнaти пpoгнoзи, пoд фopмaтa нa тaблици и гpaфиĸи.
Cтoйнocттa нa ycлyгитe зa измepвaнe нa лoялнocттa нa ĸлиeнтитe ce yгoвapя дoпълнитeлнo зa вceĸи ĸoнĸpeтeн cлyчaй.
Изпрати запитване: