Направления в коучинга

Направления в коучинга

По-долу са изброени възможни направления за персонален ( или групов) коучинг, които могат да се уточняват и коригират по време на консултирането в зависимост от потребностите на клиента.

  1. 1
    Целево управление на компанията
    • Техника за определяне на цели за развитие;
    • Йерархия на целите на организацията;
    • Мотивация чрез поставяне на цели;
    • Определяне на зоните на отговорност на мениджърите, включващи задачите, функциите и целите на проекта;
    • Зони на отговорност – инструмент за целенасочено управление на организацията;
  2. 2
    Управление на времето ( Тайм Мениджмънт )
    •  Причините за загубата на време;
    •  Определяне на времето на разположение;
    •  Ефективна организация на работното пространство (десктоп, архиви, компютър);
    •  Важно – спешно ( определяне на приоритетите);
    •  Особености на стратегическото, проектно и оперативно планиране;
    •  Съставяне на календарни планове.
  3. 3
    Организационна структура
    • Принципи за определяне на отговорности;
    • Организационната структура на дружеството;
    • Функционален анализ – какво дава той;
    • Бизнес процеси и Реинженеринг – какво дава той;
    • Методи за регулиране дейността на отдели и служители;
    • Елементи на квалификация на специалисти и мениджъри;
    • Методи за анализ (таблично и схематично описание на процедурите, изграждането на матрични функции и административните структури);
    • Методи за проектиране и регламентиране на дейностите (наредби, инструкции, методически указания);
    • Подкрепа процеса на промяна организационната структура на компанията;
  4. 4
    Делегиране на пълномощия и отговорности
    • Развитие на персонала чрез делегиране на отговорност;
    • Зони на делегиране;
    • Ресурси за делегиране;
    • Ситуационно лидерство;
    • Системата на ценности на ръководителя и тип власт;
    • Ефективната комуникация като средство за развитие на персонала;
    • Техника за поставяне на задачи, техника за приемане на задачи.
  5. 5
    Поставяне задачи и контрол на тяхното изпълнение
    • Определяне на точката за избор на оптимален стил управление;
    • Вземане на решение за разпределение на задачите;
    • Ситуационно ръководство;
    • Ниво на готовност на подчинените;
    • Стил на ръководство;
    • Как компетентно да се поставят задачите на сътрудниците в съответствие с тяхното ниво на компетентност;
    • Поведение на ръководството;
    • Контрол и оценка за изпълнение;
    • Обратна връзка за персонала;
    • МотивиращаТА роля на контрола и обратната връзка.
  6. 6
    Комуникативна компетентност
    • Компонентите на навиците за ефективни комуникационни умения;
    • Трениране на гласа и невербалното общуване;
    • Умение за активно и внимателно слушане;
    • Умение за конструктивна критика;
    • Умение за позитивна обратна връзка;
    • Умение за установяване на контакт.
  7. 7
    Формиране на екипи
    • Предимствата и ограниченията на работа в екип;
    • Изграждане и управление на екипи;
    • Технология на разпределяне на ролите и задачите;
    • Основи за запазване на лидерството в екипа;
    • Правила за създаване и развитие на взаимно доверие, разбирателство и сътрудничество;
    • Методи и техники за оказване на влияние на обкръжаващите;
    • Използване на невербалното поведение за създаване на атмосфера на доверие;
    • Ответна реакция на влияние;
    • Съставяне на индивидуален профил за влияние;
    • Технология на ефективни „продажби“ на идеи, основи на аргументацията;
  8. 8
    Технология за формиране на системи за мотивация
    • Принципи за мотивиране на персонала;
    • Задачите на ръководителя при формиране на мотивацията на сътрудниците в компанията;
    • Връзката между потребностите, мотивацията и поведението на служителите;
    • Формиране на мотивация на стратегическо, тактическо и оперативно ниво на управление;
    • Прилагане и сравнителна ефективност на различни видове стимули: негативни, позитивни, „вътрешни“;
    • Технология за формиране на мотива;
    • Правила за формиране на взаимно свързана система за мотивите на сътрудниците;
    • Вътрешни документи, регламентиращи системата за формиране на мотивация;
  9. 9
    Провеждане на ефективни събрания и съвещания
    • Цели на съвещанията, формат: сценарий и провеждане;
    • Видове съвещания;
    • Ефективност на съвещанията;
    • Как професионално да формулираме целите на съвещанието за сътрудниците;
    • Как професионално да подготвим съвещание;
    • Съвещания за приемане на решения: стратегия за ефективна екипна работа;
    • Съвещания за изработване на проекти: как да използваме потенциала на екипа;
    • Моделиране на работното пространство за съвещания.
  10. 10
    Поведенчески навици на ръководителя
    • Поведението на ръководителя: реч и „език на тялото“;
    • Психологически начини за убеждаване;
    • Невербални психологически техники за убеждаване – 80% от успеха;
    • Ефективни техники за комуникация;
    • Как да използваме съвещанията в конфликтни ситуации.
  11. 11
    Ефективни умения за преговори
    • „Външни“ и „Вътрешни“ преговори; с какво се различават преговорите с партньорите или клиентите от преговорите със служителите;
    • Рискът от опоненти в рамките на компанията; критерии за успех и цената на риска в преговори с клиенти и колеги;
    • Трябва ли да се подготвяме за преговори и защо; как да се подготвяме за преговори; избор на стратегия на преговорите; сценарий на преговорите; етапи на преговори и техники, помагащи за постигане на целите;
    • Умения, помагащи за установяване на контакт;
    • Изкуството на задаване на въпроси, помагащи за изясняване на ситуацията, отношенията, взаимните очаквания, изясняване на интересите и очакванията на клиента или партньора в преговорите;
  12. 12
    Преговори по телефона
    • Какво говорим;
    • Как го казваме;
    • Развитие на навици за преговори по телефона;
    • Работа с възраженията и отказите;
    • Как се разпознават и неутрализират игрите и манипулацията;
    • Аргументи и контрааргументи;
    • Умение за убеждаване;
    • Умение За приемане на негативната обратна връзка и отговор на възражения, претенции, критика, без да се навлиза в конфронтация.
  13. 13
    Преговори за срокове, цени, отстъпки и други условия на взаимодействие
    • Как се стига до споразумения в сроковете;
    • Как да се договорим за цената, която устройва и двете страни;
    • Умението да вземаме инициативата и умението да следваме събеседника;
    • Фиксиране на постигнатите споразумения и договорености;
    • Завършване на преговорите.
  14. 14
    Конфликтите и тяхното разрешаване
    • Практиката на конфликтните ситуации;
    • Как да определим конфликтната ситуация – задължителни съставляващи на конфликта;
    • Как да постъпи ръководителя в зависимост от типа конфликтна ситуация;
    • Как стилът на поведение се отразява на хода на конфликта;
    • Конструктивен и деструктивен стил на комуникация с работниците и служителите;
    • Как да изберем най-оптималния стил на поведение в конфликт;
    • Как да се предотвратят конфликтите чрез взаимодействие със служителите;
    • Причините за конфликта в професионалната сфера;
    • Етапи от работата с конфликта;
    • Критерии за разрешаване на конфликти;
    • Способи за намеса в конфликта – модел на арбитраж и посредничество;
    • Съставяне на карта на конфликта;
    • Избор на способи за решавана на конфликта;
    • Как да насочим деструктивното поведение в руслото на разрешаване на конфликта;
    • Как да управляваме емоциите в конфликта;
    • Някои практически методи, водещи към съвместно решаване на проблема.
  15. 15
    Управление на персонала
    • Подбиране, разпределение, обучение;
    • Излишък или недостиг на персонал;
    • Актуалност на реорганизацията на системите за управление на персонала;
    • Преход от кадровия отчет към управление на човешките ресурси;
    • Какво е управление на персонала на организацията, като система;
    • Функции на HR специалисти;
  16. 16
    Подбор и адаптация на персонала
    • Анализ и изследване на свободните работни места;
    • Подбор на персонала на конкурсна основа;
    • Техники за търсене;

 

Поле за запитване:

drop_shadow

ВАШЕТО ИМЕ И/ИЛИ ИМЕ НА ФИРМА:

EMAIL:

ЗАПИТВАНЕ НА ТЕМА:

ОТНОСНО (Заглавие):

ВАШЕТО СЪОБЩЕНИЕ:

ТЕЛЕФОН ЗА ОБРАТНА ВРЪЗКА: