По-долу са изброени възможни направления за персонален ( или групов) коучинг, които могат да се уточняват и коригират по време на консултирането в зависимост от потребностите на клиента.
1
Целево управление на компанията
Техника за определяне на цели за развитие;
Йерархия на целите на организацията;
Мотивация чрез поставяне на цели;
Определяне на зоните на отговорност на мениджърите, включващи задачите, функциите и целите на проекта;
Зони на отговорност – инструмент за целенасочено управление на организацията;
2
Управление на времето ( Тайм Мениджмънт )
Причините за загубата на време;
Определяне на времето на разположение;
Ефективна организация на работното пространство (десктоп, архиви, компютър);
Важно – спешно ( определяне на приоритетите);
Особености на стратегическото, проектно и оперативно планиране;
Съставяне на календарни планове.
3
Организационна структура
Принципи за определяне на отговорности;
Организационната структура на дружеството;
Функционален анализ – какво дава той;
Бизнес процеси и Реинженеринг – какво дава той;
Методи за регулиране дейността на отдели и служители;
Елементи на квалификация на специалисти и мениджъри;
Методи за анализ (таблично и схематично описание на процедурите, изграждането на матрични функции и административните структури);
Методи за проектиране и регламентиране на дейностите (наредби, инструкции, методически указания);
Подкрепа процеса на промяна организационната структура на компанията;
4
Делегиране на пълномощия и отговорности
Развитие на персонала чрез делегиране на отговорност;
Зони на делегиране;
Ресурси за делегиране;
Ситуационно лидерство;
Системата на ценности на ръководителя и тип власт;
Ефективната комуникация като средство за развитие на персонала;
Техника за поставяне на задачи, техника за приемане на задачи.
5
Поставяне задачи и контрол на тяхното изпълнение
Определяне на точката за избор на оптимален стил управление;
Вземане на решение за разпределение на задачите;
Ситуационно ръководство;
Ниво на готовност на подчинените;
Стил на ръководство;
Как компетентно да се поставят задачите на сътрудниците в съответствие с тяхното ниво на компетентност;
Поведение на ръководството;
Контрол и оценка за изпълнение;
Обратна връзка за персонала;
МотивиращаТА роля на контрола и обратната връзка.
6
Комуникативна компетентност
Компонентите на навиците за ефективни комуникационни умения;
Трениране на гласа и невербалното общуване;
Умение за активно и внимателно слушане;
Умение за конструктивна критика;
Умение за позитивна обратна връзка;
Умение за установяване на контакт.
7
Формиране на екипи
Предимствата и ограниченията на работа в екип;
Изграждане и управление на екипи;
Технология на разпределяне на ролите и задачите;
Основи за запазване на лидерството в екипа;
Правила за създаване и развитие на взаимно доверие, разбирателство и сътрудничество;
Методи и техники за оказване на влияние на обкръжаващите;
Използване на невербалното поведение за създаване на атмосфера на доверие;
Ответна реакция на влияние;
Съставяне на индивидуален профил за влияние;
Технология на ефективни „продажби“ на идеи, основи на аргументацията;
8
Технология за формиране на системи за мотивация
Принципи за мотивиране на персонала;
Задачите на ръководителя при формиране на мотивацията на сътрудниците в компанията;
Връзката между потребностите, мотивацията и поведението на служителите;
Формиране на мотивация на стратегическо, тактическо и оперативно ниво на управление;
Прилагане и сравнителна ефективност на различни видове стимули: негативни, позитивни, „вътрешни“;
Технология за формиране на мотива;
Правила за формиране на взаимно свързана система за мотивите на сътрудниците;
Вътрешни документи, регламентиращи системата за формиране на мотивация;
9
Провеждане на ефективни събрания и съвещания
Цели на съвещанията, формат: сценарий и провеждане;
Видове съвещания;
Ефективност на съвещанията;
Как професионално да формулираме целите на съвещанието за сътрудниците;
Как професионално да подготвим съвещание;
Съвещания за приемане на решения: стратегия за ефективна екипна работа;
Съвещания за изработване на проекти: как да използваме потенциала на екипа;
Моделиране на работното пространство за съвещания.
10
Поведенчески навици на ръководителя
Поведението на ръководителя: реч и „език на тялото“;
Психологически начини за убеждаване;
Невербални психологически техники за убеждаване – 80% от успеха;
Ефективни техники за комуникация;
Как да използваме съвещанията в конфликтни ситуации.
11
Ефективни умения за преговори
„Външни“ и „Вътрешни“ преговори; с какво се различават преговорите с партньорите или клиентите от преговорите със служителите;
Рискът от опоненти в рамките на компанията; критерии за успех и цената на риска в преговори с клиенти и колеги;
Трябва ли да се подготвяме за преговори и защо; как да се подготвяме за преговори; избор на стратегия на преговорите; сценарий на преговорите; етапи на преговори и техники, помагащи за постигане на целите;
Умения, помагащи за установяване на контакт;
Изкуството на задаване на въпроси, помагащи за изясняване на ситуацията, отношенията, взаимните очаквания, изясняване на интересите и очакванията на клиента или партньора в преговорите;
12
Преговори по телефона
Какво говорим;
Как го казваме;
Развитие на навици за преговори по телефона;
Работа с възраженията и отказите;
Как се разпознават и неутрализират игрите и манипулацията;
Аргументи и контрааргументи;
Умение за убеждаване;
Умение За приемане на негативната обратна връзка и отговор на възражения, претенции, критика, без да се навлиза в конфронтация.
13
Преговори за срокове, цени, отстъпки и други условия на взаимодействие
Как се стига до споразумения в сроковете;
Как да се договорим за цената, която устройва и двете страни;
Умението да вземаме инициативата и умението да следваме събеседника;
Фиксиране на постигнатите споразумения и договорености;
Завършване на преговорите.
14
Конфликтите и тяхното разрешаване
Практиката на конфликтните ситуации;
Как да определим конфликтната ситуация – задължителни съставляващи на конфликта;
Как да постъпи ръководителя в зависимост от типа конфликтна ситуация;
Как стилът на поведение се отразява на хода на конфликта;
Конструктивен и деструктивен стил на комуникация с работниците и служителите;
Как да изберем най-оптималния стил на поведение в конфликт;
Как да се предотвратят конфликтите чрез взаимодействие със служителите;
Причините за конфликта в професионалната сфера;
Етапи от работата с конфликта;
Критерии за разрешаване на конфликти;
Способи за намеса в конфликта – модел на арбитраж и посредничество;
Съставяне на карта на конфликта;
Избор на способи за решавана на конфликта;
Как да насочим деструктивното поведение в руслото на разрешаване на конфликта;
Как да управляваме емоциите в конфликта;
Някои практически методи, водещи към съвместно решаване на проблема.
15
Управление на персонала
Подбиране, разпределение, обучение;
Излишък или недостиг на персонал;
Актуалност на реорганизацията на системите за управление на персонала;
Преход от кадровия отчет към управление на човешките ресурси;
Какво е управление на персонала на организацията, като система;