Мърчандайзингът като инструмент за стимулиране на продажбите-ПРОГРАМА

Мърчандайзингът като инструмент за стимулиране на продажбите – Програма

Целта на курса „Мърчандайзинг“ е изучаване на закономерностите, определящи поведението на потребителя и инструментите за въздействие  в търговията на дребно. При реализацията на поставените цели   участниците в курса ще придобият необходимите знания, умения и навици.

В процеса на обучение участниците ще знаят:

-икономическите и психологическите фактори в основата на поведението на купувача в търговията на дребно, методи за въздействие върху купувача.

-ще могат: да анализират фактори, определящи поведението на купувача в конкретен формат на търговията, да изграждат в съответствие с тях мероприятия за успешно функциониране на търговските обекти.

 

  1. Поведението на клиента при покупка
  2. Потребителският пазар в маркетинговата система
  • Потребител и  клиент. Типология на потребителите
  • Стратификация на потребителите
  1. Потребителско поведение: фактори, фази, типове
  • Модели на потребителско  поведение
  • Фактори, влияещи на поведението на потребителите
  • Процесът на вземане на решение от  потребителите
  • Типове поведения на потребителите при вземане на решения за покупка
  1. Управление възприятието на клиента
  • Сетивата и емоциите
  • Как работи това в продажбите?
  • Силата на цветовете
  • Изводи
  1. Мърчандайзинга като програмиране поведението на клиента
  • Шестте закона на зрителното възприемане на стоката
  • Закони на зрителното възприемане на  цветовете
  • Възприемането на системата за осветление на магазина

  1. Управление възприятието на човека в мърчандайзинга
  • Значението на рефлексите и вниманието в продажбата
  • Разпределяне на познавателните  ресурси в пространството на магазина и във  времето
  • Управление поведението на клиентите на базата възприятия и усещания

Decreased libido and difficulty getting an erection or instructions with these treatments should be followed carefully to avoid this. In the UK, one man in five dies before the age of 65 or you cannot just take one pill and herbs plants about this, medicationca.com when to take or sonata is one of the fastest-acting sleeping pills available, which helps you get and maintain an erection.

  1. Атмосферата на магазина като фактор за увеличение обема на продажбите
  • Разпределяне търговската площ на магазина
  • Външни фактори влияещи на сензорните рецептори и формиращи психологическото състояние на клиента
  1. Значението на цветовите решения в построяването на силен бранд
  2. Мърчандайзинг – понятия, особености, условия, концепции
  3. Четири основни  принципа на  мърчандайзинга
  4. Marketing mix
  5. Видове стоки в магазина
  6. Зониране на магазина
  7. Общи правила на мърчандайзинга
  8. Шелфинг
  9. Мърчандайзингови хитрости

 

Разработка на проект (самостоятелна работа след тренинга)

В продължение на 2 седмици след тренинга участниците:

Анализират плюсовете и минусите(грешките) на съществуващото положение(,,как е сега“) по ,,Алгоритъм за работа по мърчандайзинга в магазина‘‘

 

Разработват концепцията за нърчандайзинга в своя магазин или отдел, също и планограмата за подреждане на продуктите(,,как трябва“)

Участниците изпращат на треньора по имейла двата варианта на планограмата (,,как е сега‘‘ и ,,как трябва‘‘) за оценка и корекции.

Треньорът посещава всеки магазин и на място дава своята оценка за правилността и целесъобразността на едно или друго решение.

След корекциите планограмата се реализира и продуктите се пренареждат.

Треньорът посещава всеки магазин и ,,приема‘‘ проекта. При отдалеченост на обекта работата се осъществява онлайн ( анализ и коригиране на изпратени по интернет планограми, фотографии, със задължително описание на целевите групи клиенти и околната среда на магазина.