Модул 1
Как да определим готовността на детето за училище?
Тренинг за родителите, които искат детето им да успее.
Едномесечен дистанционен курс
УВАЖАЕМИ РОДИТЕЛИ!
Готово ли е вашето дете да бъде ученик?
Този въпрос ви вълнува и вие полагате много усилия, за да може детето ви да тръгне в първи клас подготвено. Децата често могат да пишат и смятат преди началото на първи клас.
Но освен това съществува и психологическа готовност, която включва в себе си:
- Интелектуална готовност (формирано мислене, внимание, памет).
- Емоционална готовност (формирана учебна мотивация, произволност на поведението).
Психологическата неподготвеност на детето за училище може да способства за възникването на много трудности и проблеми:
- Отказ да ходи на училище.
- Липса на интерес.
- Нарушаване на поведението.
- Понижаване на самооценката, което на по-късен етап може да доведе до сериозни психологически проблеми.
Вие можете да предотвратите тези проблеми, или да намалите вероятността да възникнат, ако навреме подготвите както себе си, така и детето за първото му по-сериозно изпитание в живота.
Модул 1
Как да определим готовността на детето за училище
- 1. Училищната зрялост или психологическата готовност на детето за училище
- 2. Кризата на 6-7 години
Как и защо се появява кризата на 6-7 години
- Новите възможности на детето и появата на ,,вътрешната позиция на ученика“.
Етапи на развитие в позицията на ученика. - Какво се случва преди и по време на кризата – психологическите механизми на кризата.
Разрешаване на кризата и обучението в училище
- Кризата на седемте години и нивото на психологическа готовност за училищно обучение.
- Нормалното разрешаване на кризата на седемте години.
- Преживяванията на детето и механизмите за психологическа защита.
- Какво трябва да бъде поведението на родителите.
- 3. Какво трябва да умее и да разбира детето при постъпването в училище
- Фонематичен слух.
- Чувство за величина.
- Последователност при излагането на мислите.
- Ориентация в пространството.
- Развитие на интелекта от пет до седем години.
- 4. Подготовката на детето за училище: полезни съвети, ситуации и коментари на психолога
- 5. Определяне готовността на детето за училище
- Методика А.Р. Лурия за определяне състоянието на кратковременната памет.
- Методика на Джекъбсън за определяне обема на паметта.
- Методика за определяне концентрацията и разпределянето на вниманието.
- Методика, показваща нивото на развитие на умението да систематизира.
- Методика за определяне способността да обобщава, абстрахира и класифицира.
- Методика за определяне мисловните способности на децата на 6 год.
- Методика за разкриване нивото на развитие на образните представи.
- Изследване качеството на звукопроизношението.
- Методика за определяне нивото на мобилизация на волята ( Ш.Н. Чхарташвили).
- Методика, определяща нивото на развитие на финната моторика на ръцете, аналитическите и синтетически функции на мозъка (чрез графическият диктант и метод на Керн – Йерасек).
- Методика за изучаване и оценка на моторната персеверация (т.е. шаблонно повтаряне на движения).
- Методика Керн – Йерасек за определяне развитието на финната моторика на ръцете, координации на движенията и зрението.
- Методика за определяне нивото на развитие в комуникативната сфера.
Допълнителна информация | |
Цена /без ДДС/ | 180 лева |
Обем, страници | 59 страници |
Цена за допълнителна коучинг сесия от специалист | 60 лева/час |
Идентификационен код | 410021 |
Вижте още… |