Интерактивен тренинг
Цел на тренинга
- Овладяване на ефективни техники за подготовка за работа;
- Формиране и развитие на способности за прогнозиране поведението на клиента;
- Способности да се предвиждат последствията от взаимодействието с клиента;
- Развиване на навици за определяне типа на събеседника и избор на оптимална тактика на взаимодействие;
- Умения за интерпретиране позата, мимиката и жестовете на събеседника;
- Умения за установяване и поддържане психологически контакт на съзнателно подсъзнателно ниво;
- Разширяване на каналите на възприемане ( визуален, аудиален, кинестетически );
- Овладяване на навици за водене на беседа, използване на въпроси, разкриване интересите на клиента, адаптиране на възраженията;
Аудитория:
Семинарът-практикум е изключително полезен за продавач-консултанти предлагащи стоки и услуги, търговски представители и търговски пътници, мениджъри по продажбите, дистрибутори , както и за ръководители участващи пряко в обучението на търговския персонал и собственици на търговски обекти.
Програма на тренинга:
Уводна част
Кратка информация за целите и задачите на тренинга, а също така за средствата, с помощта на които те ще бъдат постигнати.
Установяване на груповите норми „тук и сега“, „конфиденциалност“, „физическа защита“, „ активност“, „искреност“, равнозначимост“, „ конструктивна обратна връзка“.
Избор на форми на обръщение: по време на дискусията групата избира една от формите на обръщение един към друг ; по име „ти“, или по фамилия „ вие“.
Изказване на очакванията от работата; Участниците изказват своите очаквания, опасения и съмнения по повод тренинга.
Подготовка за продажба
Лична подготовка; Разглеждат се методите за персонална готовност за работа в личен план. Работа за повишаване на мотивацията и увереноста в себе си. Отстраняване на негативният опит. Положителна психологическа настройка. Развиване на ентусиазма като важен фактор за успеха.
Професионална подготовка; Какво трябва да се знае? Правилата на ефективното планиране. Статистика. Подготовка на срещата. Три позиции на възприемане. Взаимоотношенията с организацията. Видове мотивации и особеностите при въздействието на психиката ( –от и –към ).
Психологическите нагласи и тяхното влияние при взаимодействието с клиента. Принципът 80/20 – Wiki
Как ние получаваме знания? Неосъзната некомпетентност – осъзната некомпетентност – осъзната компетентност – неосъзната компетентност.
Контакт с клиента
Видове общувания: Вербално – характеристика. Невербално. Пози, жестове, мимика. Паралингвистика. Проксемика. Визуално общуване. Разкриване особеностите на всеки компонент.
Определяне типа на човека: Визуал. Кинестетик. Аудиал. Особености на типа. Как да използваме в работата си информацията за типа на събеседника. Как да четем несъзнателното. Външните прояви на вътрешните процеси. Ключове за достъп. Външните признаци на лъжата.
Доверие ( рапорт ): Построяване на съзнателно доверие. Построяване на подсъзнателно доверие. Алгоритъм за построяване на раппорта. Подстройка. Видове и особености на подстройката.
Конгруентност: Неконгруентноста като важен признак при общуването.
Трябва да се внимава, може би има проблем. Как да разпознаем неконгруентноста? Способи да бъдем конгруентни.
Езика на тялото: Какво можед да се каже за положението на тялото? Пози изразяващи готовност към общуване. Положението на главата и какво означава това? Видове ръкуване и каква информация те ни носят. Телосложението. Какви изводи можем да си направим?
Ако клиентът не е сам: Клиентът е с консултант, дизайнер, приятел, роднина. Семейство с децата или без децата.
Събиране на информация за клиента
Фактори определящи поведението на човека: Рационални фактори. Емоционални фактори. Защо при разкриването на потребностите на клиента трябва да се взема впредвид именно емоционалният фактор? Кой стои пред вас? Какъв е основният му интерес?
Каква информация е необходима: Може ли вашата стока да удовлетвори основният интерес на клиента? Основният принцип: купува се не стоката, а ползата за клиента заложена в нея. Затова е важно да се разбере този интерес. Способи и техники за събиране на информация.
Въпроси: Тактика на задаване на въпроси. Какво можем да постигнем като задаваме въпроси? Видове въпроси и задачи които те изпълняват.
Активното слушане: Човек има две уши и една уста,което означава, че трябва да слуша два пъти повече, отколкото да говори. Видове слушане. Основни грешки. Най-ефективните способи за слушане.
Работа с трудни клиенти: Клиент, които не знае какво иска. „ Конфликтен “ клиент. Нерешителен клиент.
Презентация
Основните интереси: Как да видим света през очите на клиента? Търсене на основните аргументи. Съобразяване с емоционалният фактор. Клиентът не винаги осъзнава своята потребност от вашият продукт. Метафората. Търсене на допълнителни изгоди.
Правила за поднасяне на аргументите: Когато клиентът се отнася към нас положително. Когато клиентът се отнася към нас отрицателно.
Правила при презентацията на продукта: Съобразяване с модалностите на възприятията. Принципът „ Вие – Ние “. Въвличането на клиента.
Работа с възраженията
Какво означава възражение? Видове възражения. Как да се подготвим
за работа с възраженията. Етапи на работата с възраженията. Нагласи способстващи ефективната адаптация на възраженията. Търсене на основното възражение.
Алгоритъм на работа с възраженията: Уточнение. Резюме. Потвърждаване. Адаптация. Съгласие. Преход.
Завършване на сделката
Сигнали показващи готовноста да се завърши сделката. Вербални и невербални сигнали. Думи дразнители. Правила за поведение на заключителният етап. Разкази. „Казваш и млъкваш “. Обобщение. Правила за излизане от контакта.
Ползи от тренинга:
За фирмата:
- Значително увеличаване обема на продажбите
- Увеличаване броя на доволните клиенти
- Създаване на положителен имидж на фирмата
- Повишаване конкурентноспособността на фирмата
- Повишаване личната ефективност на персонала
- Повишаване мотивацията на персонала и лоялноста към фирмата
- Възможност за използване на семинара като модел за обучение на персонала
За участника:
- Готовност към предизвикателствата на постоянно променящата се среда.
- Познаване факторите влияещи на личната ефективност и осъзнатото им управление.
- Разбиране на процесите способстващи и на бариерите пречещи на личната ефективност.
- Умения да поставят приоритети, и да управляват своето време, намирайки баланса между работата и личният живот.
- Определяне на своята зона на отговорност в работата и в живота , готовност да поемат отговорност и да изискват отговорно отношение от другите.
- Познаване на преимуществата и опастностите от различните стратегии на взаимодействиеи умения да управляват ситуацията.
- Готовност към позитивни промени и самоусъвършенстване.
Методи:
- Лекционна и аналитична част, ролеви и делови игри, моделиращи игри, индивидуални диагностични упражнения, дискусии, тестове и практически занимания.
Допълнителна информация | |
Лектор | |
Цена (група) | Поискай оферта |
Фирмен коучинг | Да |
За записване | ТУК или тел. 032 58 28 13 / office@training-center.bg |
Брой участници в група | 8-16 |
Програма | Адаптивна |
Продължителност | Еднодневен /8 ак.часа/ и двудневен /16 ак.часа/ |
Сертификат | Да, след завършване на програмата и след успешно полагане на изходящ тест, Вие имате възможност да получите сертификат. |
Вижте още … |