Модел на потребителското поведение
Поведението на индивидуалния потребител – това е поведение на крайния потребител, купуващ стоки и услуги за лично потребление.
Потребителски пазар – съвкупност от всички индивидуални купувачи, както отделните, така и домакинствата, купуващи стоки и услуги за лично потребление.
Ежедневно потребителите вземат много решения за това, какво да купят. Повечето големи компании изследват процеса на вземане на решения за покупка, за да разберат: какво, къде, как и защо купуват потребителите.
Видове потребители. Индивидуални потребители
Основната фигура в бизнеса е потребителят. Да се разбере, кой е потребителя и какъв се явява той за фирмата, е важен въпрос в разработката на цялата маркетингова програма. На потребителя не са му нужни само стоките или услугите на фирмата, той трябва да реши стоящите пред него проблеми и да удовлетвори потребностите. Потребителя иска професионалистите да решат стоящите пред него проблеми и да удовлетворят неговите желания. Съвременния потребител предявява и нови желания, не само до решаване на проблемите при покупката на стоката, но за него е важен и процеса , как ще протече това. За потребителя има важно значение достъпността до фирмата за контакти, желанието за общуване, удобство на процеса при придобиване на стоката и услугата, допълнителните ползи, които може да даде фирмата в този процес.
Терминът „поведение на купувача“ може да се определи като поведение, проявявано от купувача в процеса на търсенето, избора, покупката, използването, оценката, използването на продукти, услуги и идеи, които могат да отговорят на нуждите на клиентите. Има цяла поредица от принципи за информация от потребителите. Преди всичко, изучаването на приложни поведенчески науки е добър начин да се разбере поведението на потребителите. Поведението на потребителите е сложен и многостранен процес и за неговото изучаване е необходимо използването на интердисциплинарен подход – техники и методи, които се използват в психологията и социологията. Изследванията могат да се провеждат чрез използването на различни методи на наблюдение поведението (експерименти, използване на социологически изследвания, анкети, интервюта и др.). Целесъобразно също е изучаването на отделните стадии на процеса вземане на решения за покупки.
Индивидуални потребители – отделни лица и домакинства, купуващи или придобиващи стоки и услуги за лична консумация. Моделът за приемане на решения за покупка е представена…
Допълнителна информация | |
Цена | 20 лева |
Приблизителен обем, страници | 7 страници |
Цена за допълнителна коучинг сесия от специалист | 60 лева/час |
Идентификационен код | 141020 |
Вижте още … |
ВАЖНО!!! При поръчка на материал от раздел Е-БИБЛИОТЕКА, трябва да копирате кода от поле "Идентификационен код" от таблицата в края на страницата и да ни го изпратете в заявката!