1. Потребител и клиент. Типология на потребителите
Думата „купувач“ впечатлява много повече от „потребител“. В крайна сметка, в условията на пазарна икономика е важен този, който може да купи. Разликата в тези две, сякаш близки понятия е очевидна: потребител може да бъде всеки, купувач – само този, който е способен да плати. Разбира се , в условията на развита икономика тези две категории са много сходни.
Когато някой човек харчи своите пари за удовлетворяване на своите нужди, задачата на маркетинга е доста проста: да изучи, да разбере и прогнозира тези нужди и да ги удовлетвори посредством стоки или услуги. С други думи, потребителят ( човек, удовлетворяващ потребности) и купувача (този, който взема решение за покупка и харчи пари) са се слели в едно лице. И все пак за маркетинга реалната картина в много от случаите не е толкова проста.
И така, потребителите на стоки и услуги, идеи – това са хора, група гора, организации от различен мащаб и профил на дейност, използващи стоките, услугите, идеите.
За целите на маркетинга, за разработката на стоката, за нейното позициониране в изгоден сегмент на пазара, провеждането на грамотна стратегия за придвижване на стоката е много важно да се определят най-съществените, най-големите целеви групи потребители, различаващи се помежду си, но имащи вътрешно групово сходство по съществени признаци за потребление и потребителско поведение.
Има пет вида потребители, съществено различаващи се по своите поведенчески стратегии на пазара:
2. Стратификация на потребителите
Социалната стратификация – включва възприемане на йерархия, в която потребителите се оценяват помежду си като …
Допълнителна информация | |
Цена | 15 лева |
Приблизителен обем, страници | 4 страници |
Цена за допълнителна коучинг сесия от специалист | 60 лева/час |
Идентификационен код | 142003 |
ВАЖНО!!! При поръчка на материал от раздел Е-БИБЛИОТЕКА, трябва да копирате кода от поле "Идентификационен код" от таблицата в края на страницата и да ни го изпратете в заявката!