Убеждаващото въздействие зависи да голяма степен от отчитането на присъщите за обекта въздействия на нагласи, убеждения, интереси, потребности, неговия образ на мислене и своеoбразието на езика. За да постигнеш убедителност са необходими значително количество фактори.
Убеждение – това е метод за въздействие върху съзнанието на хората, адресиран към тяхното собствено критическо възприятие.
Използвайки метода на убеждение, психолозите изхождат от това, към какво е ориентирана интелектуално-познавателната сфера на човешката психика. Неговата същност е в това, че с помощта на логически аргументи отначало трябва да постигнеш от човека вътрешно съгласие с определени умозаключения, а след това на тяхната основа да се формират и установят нови нагласи ( или да се трансформират старите), съответстващи на поставените цели.
Убеждавайки, е необходимо да се следват определени правила:
-Логиката на убеждение трябва да бъде достъпна на обекта на въздействие;
-Трябва да се убеждава доказателствено, базирайки са на факти, известни на обекта;
-Освен конкретните факти и примери ( без тях не трябва да убеждавате тези, на които не им достига ширина на кръгозора, развито абстрактно мислене), информацията трябва да съдържа обобщени положения ( идеи, принципи).
-Убеждаващата информация трябва да изглежда максимално правдоподобна;
-Съобщаваните факти и общи положения трябва да бъдат такива, че да предизвикат емоционална реакция върху обекта на въздействие.
Критерии за резултата от убеждаващото въздействие е убедителността. Това е дълбока вяра в истинността на усвоените идеи, представи, понятия, образи. Тя позволява да се приемат еднозначни решения и да се осъществяват без колебания, заемайки твърда позиция в оценката на едни или други фактори и явления. Благодарение на убедителността се формират нагласите на хората, определящи тяхното поведение в конкретни ситуации.
Важна характеристика на убедителността е нейната дълбочина. Тя е пряко свързана с възпитанието на хората, тяхната информираност, жизнен опит, способност да анализират явления от обкръжаващата действителност. Дълбоката увереност се характеризира с голяма устойчивост. Както показва практиката , за да не се поколебаеш не са достатъчни само едни логически изводи. Убеждаващото въздействие е целесъобразно да се осъществява в следните случаи:
Структура на убеждаващото въздействие
Убеждаващото въздействие обикновено включва:…
Допълнителна информация | |
Цена | 15 лв. |
Приблизителен обем /страници/ | 6 стр. |
Цена за допълнителна коучинг сесия от специалист | 60 лв./час |
Идентификационен код | 143010 |
ВАЖНО!!! При поръчка на материал от раздел Е-БИБЛИОТЕКА, трябва да копирате кода от поле "Идентификационен код" от таблицата в края на страницата и да ни го изпратете в заявката!