Управление очакванията на ръководителите

Управление очакванията на ръководителите

ochakvaniata-na-rakovoditelite

Всяка оценка на вашата работа е относителна. Това касае именно вашите предварителни очаквания. Ако шефът е очаквал да му донесете лев, а вие сте донесли два, това е добре. Ако от вас са очаквали 10 лева, а вие сте донесли 5 – вие сте лош служител. Въпреки, че пет е два и половина пъти повече от две, абсолютния резултат няма никакво значение. Единственото, което има значение за успеха в работата и за придвижване в службата е сравняване на резултата с очакванията на ръководителите.

Следователно, за да бъде шефът доволен от вас, вие трябва да покажете резултати, съответстващи на неговите очаквания. Въпреки това, често в трудовата практика очакванията на ръководителите са прекалени, дори понякога нереалистични. Какво да правим, ако очакванията на ръководителите е много сложно или невъзможно да бъдат оправдани?

За решаването на този проблем съществува важен инструмент: навици на управление на очакванията на ръководителите. Ще разгледаме следните правила на ръководство на очакванията на ръководителите по отношение резултатите от нашата работа:

  1. Правилото за липса на неочакваност.
  2. Правилото за дългосрочно планиране.
  3. Правилото за въвличане на ръководителя.
  4. Правилото на сламката.
  5. Правилото на мюрето.
  6. Правилото на обратната връзка.
  1. Правилото за липса на неочакваност.

Често срещана грешка на младите лидери е да покажат  революционни резултати през първата година на техния нов престижен пост. Често такъв лидер развива трескава дейност за подобряване на производителността, разрушава оптимизирани процеси и партньорства, тормози подчинените и собствените си началници, а също така накрая си разваля отношенията с всички. В резултат той показа годишните резултати, превишаващи в пъти резултатите от предходната година и набелязания план. Той си мисли, че е герой и за дълго е закрепил своите позиции в компанията. Въпреки това, доста често след шумния успех такъв лидер губи своя пост не по-късно от година и половина. Защо?

Първо, защото през първата година на работа, той рязко надхвърля очакванията на ръководителите.  Резкият ръст показва, че през първата година той рязко е надвишил очакванията на ръководството. Резкият ръст на показателите предизвиква съмнения относно ефективността на работата на предходните ръководители, отговарящи за този отдел. Някои от тези мениджъри все още може да са на власт. Резкият ръст на показателите може да навреди на репутацията дори на прекия началник на нашия млад ръководител в очите на висшестоящото ръководство, което ще започне да си задава въпроса: а защо преди беше толкова лошо?

 Второ, напълно вероятно е през следващата година да не се оправдаят очакванията на ръководството

Допълнителна информация
Цена /без ДДС/ 40 лева
Приблизителен обем, страници 6 страници
Цена за допълнителна коучинг сесия от специалист 60 лева/час
Идентификационен код 230001

 

Вижте още …

ВАЖНО!!! При поръчка на материал от раздел Е-БИБЛИОТЕКА, трябва да копирате кода от поле "Идентификационен код" от таблицата в края на страницата и да ни го изпратете в заявката!

ИСКАМ ДА НАПРАВЯ ПОРЪЧКА!

Платежни методи