Хубаво е, когато всичко е добре. Вие казвате „Вземи“, клиентът казва „ Дай!“. Но по-често клиентът има възражения. Всеки добър продавач умее да работи с възраженията на клиентите.
Само, че има нещо, за което не можем да не кажем. В много книги по продажбите често се среща термина „борба с възраженията“. Ние сме привърженици на тези автори, които употребяват понятието „присъединяване към възраженията“. По-нататък ще разберете защо. Ако клиентът възразява, това добре ли е или лошо? Нищо добро, разбира се няма в това, но…. Тези, останалите, които не възразяват, просто се обръщат и си тръгват. Така, че възражението е по-добро, отколкото клиента да напусне търговския обект.
Метод на пружината
Един от любимите на всички методи за работа с възраженията е така наречения „ Метод на пружината“. Пружината смекчава удара от възраженията. Такива пружини са фразите:
Пример: „Реклама във вестници не ни интересува, тя е неефективна. – Да, такова мнение съществува, и в същото време нашия вестник е с тираж 50 000 екземпляра седмично. При нас често рекламират ( изброяват се някои известни компании) и други големи компании. Те ни се доверяват. Ако това беше неефективно, с нас нямаше да работят такива сериозни компании.“
Други пружини също работят. Трябва само да се запомни схемата: „Да ( вашето съгласие) и заедно с това ( в допълнение към това) – следват обосновани изгоди“. Начинаещите продавачи допускат грешки в присъединяването: те се съгласяват с възражението, казват „ да“, клиентът се отпуска, открива се, а продавача изведнъж му нанася удар под краката – „но“. Това веднага предизвиква съпротивление.
Правилно: „Да, и заедно с това…. “. Неправилно : „Да, но…. “
Допълнителна информация | |
Цена | 15 лв. |
Приблизителен обем /страници/ | 4 стр. |
Цена за допълнителна коучинг сесия от специалист | 60 лв./час |
Идентификационен код | 143019 |
Вижте още… |
ВАЖНО!!! При поръчка на материал от раздел Е-БИБЛИОТЕКА, трябва да копирате кода от поле "Идентификационен код" от таблицата в края на страницата и да ни го изпратете в заявката!