За провеждането на успешна презентация ще разгледаме няколко метода за увеличаване силата на презентацията. Тези методи са техники на НЛП.
1. Мотивиране на клиентите чрез потапянето им в позитивно емоционално състояние.
Предизвиквайки в паметта на клиента някакъв определен личен опит, ние предизвикваме в него и емоционално състояние.
Пример:
Продавач: Вие спомняте ли си, какво беше чувството във вас, когато ви подариха първия велосипед?
Клиент: Разбира се. Това беше на Нова година, когато бях на осем години. Ето това беше колело! Аз с часове го карах, а вечерта бях така щастлив, че дълго не можех да заспя. И дори когато заспях сънувах колелото.
Продавач: Чудесно. Това наистина е страхотно. И съм убеден, че вие ??ще изпитате същото, когато купите тази чудесна кола. Та това е просто играчка за големи деца.
- Постоянно редувайки в разговора положителния опит от миналото с преимуществата на вашия продукт днес, след това с положителен опит и отново осонобеностите на вашия продукт днес, отново и отново вие ефективно пренасяте положителните емоции от миналото на вашия днешен продукт или услуга.
- Възможно е въз основа на предишни загуби клиента да влезе в отрицателно емоционално състояние, и по този начин да го накарате да направите покупка днес.
2. Ръстът на резултатите от продажбите в настоящето, благодарение на присъединяване към бъдещето на клиента.
- Голяма част от хората практически са неспособни да се на противопоставят на изпълнението на техните надежди и мечти. Ето защо, на клиентите трябва да се помогне да мечтаят – да си представят бъдещето.
- Напредването на възрастта е техника, която помага на човек да се чувства така, сякаш той живее в бъдещето.
3. Следхипнотични предложения
- След успешно проведената беседа с клиента вие постигате не само това, че клиента започва да мисли за вашия продукт. Вие постигате това, че клиента сам е готов да действа, за да придобие предложеното от вас.
Пример: „ Г-н Георгиев, сега, възползвайки се от кредитните средства, които ние ви предоставихме, можете да купите отлично жилище. Връщайки се към своите ежедневни задачи, бихте могли да помислите и за другите финансови решения, които ние предлагаме, такива като лизинг, кретидна карта, или разплащателна сметка, които биха могли да ви помогнат. И ако решите, че съществува още някакъв начин, с който ние бихме могли да ви помогнем, бих искал да ми позвъните. Добре?“
Пример:
„ Обещайте задължително да ми позвъните, ако намерите още някой начин, с който бихме могли да ви помогнем!“
4. Как да заставим продукта да се продава сам?
- Придайте на предмета човешки особености.
Примери:
„Този дом е много мил“
„ Този дом ми говори, че отдавна търси някое приятно семейство“
„Този компютър е лесен за използване”
“Тази компютърна система ще ви подкрепя и потупва по гърба, докато се учите да я използвате.”
Помнете!
Ако говорите така, както всички останали продавачи, защо от вас трябва да купуват повече, отколкото от другите?
——————————————————————————————————————————-
Още интересни статии по темата:
——————————————————————————————————————————
Актуални тренинги и обучения по темата:
Активни продажби – начален курс.