Базов курс ,,Управление на продажбите“
Едномесечен дистанционен курс за мениджъри по продажбите
Целта на всеки бизнес е получаването на печалба. За всяка компания, възможността да получи печалба възниква изключително в процеса на продажба на стоката или услугата и. Следователно всички бизнес-процеси в компанията работят за крайния етап – продажбата на произведената стока или услуга.
Ролята на управлението на продажбите се увеличава под влиянието на промените в обкръжаващата предприятието среда. Това създава необходимостта компаниите да развиват управлението на продажбите, чрез усъвършенстване обслужването на клиентите.
Както показва практиката, днес качеството на стоката не е най-важната за клиента причина да се откаже от услугите на компанията. Само 14% от посетителите напускат магазина по тази причина. Две трети си тръгват без покупки, заради безразличието или неприемливото отношение към тях от страна на персонала. Във връзка с това специалистите правят извода, че качеството на работа с клиентите е не по-малко важно, отколкото качеството на стоката.
Програма на курса:
Психологическите аспекти на процесса управление на продажбите:
- Създаване на раппорт.
- Приемане и обработка на информацията.
- Модалност.
- Характерът и неговите особенности.
- Опростен метод на поведение: четири темперамента.
Организиране на взаимодействието с клиентите, съобразявайки се с тяхните психологически особености:
- Модели на поведение на клиентите и тяхното влияние върху процеса на продажба.
- Стартови ситуации в процес на продажба.
- Психологически типове клиенти.
Психологически методи и техники, обезпечаващи управление на продажбите на различните етапи на сключване на сделката:
- Общ психологически механизъм на формиране на атракция.
- Подходи при първоначален контакт с потенциален клиент.
- Техники на активното слушане.
- Типове въпроси, използвани в процеса на продажба.
Ролята на невербалната комуникация в управлението на продажбите:
- Пространството при работата с клиента.
- Мимиката, като средство за въздействие на клиента.
- Разпознаване вътрешното състояние на събеседника по жестовете и позите му.
- Спецификата на вербалното общуване в работата на продавач-консултанта.
Управление процеса на сключване на сделката:
- Създаване на благоприятен психологически климат в процеса на общуване с клиента.
- Събиране на информация за клиента.
Ефективни методи за организиране и провеждане презентацията на стоките/услугите:
- Стадии на мисловния процес на клиента.
- Целите на презентацията.
- Професионални техники за презентация на стоката/услугата/. Принципите на ефективното общуване.
- Управление процеса на продажба при работа с група клиенти.
Работа с проблемните клиенти в процеса на продажба :
- Типове конфликтни личности.
- Неефективни начини на реагиране на критика.
- Ефективни техники на реагиране на критика.
- Техники, позволяващи да се справиме със собственото раздразнение.
Завършване на сделката:
- Тактика за работа със съмняващ се клиент.
- Правила на работа със съмненията на клиентите.
- Работа с възраженията на клиентите.
- Ефективната постановка на въпросите на заключителния етап на сделката.
- Тактика на завършване на сделката.
Управление на продажбите в телемаркетинга:
- Правила за водене на делови телефонен разговор, когато Ви звънят.
- Правила за водене на делови телефонен разговор, когато Вие звъните.
Ролята на продавача при формиране лоялността на клиентите:
- Формиране лоялността на клиентите.
- Психологическите основи на технологията «Клиент-Експерт».
- Използване на технологията «Клиент-Експерт».
- Управление на взаимоотношенията с клиентите.
Стандарти на търговското обслужване:
- Същност на търговското обслужване.
- Стратегии, тактики и планиране на търговското обслужване на основата на маркетинговия подход.
- Разработка на стандарти на търговското обслужване.
- Съдържание и порядък за внедряване на стандартите на търговското обслужване.
- Обща структура на стандарта на търговското обслужване.
Раздел: Обучения
——————————————————————————————————————————-
Вижте още интересни статии:
Методиката „ТАЕН КЛИЕНТ” – Най-ефективният инструмент за увеличаване на клиентите .
Правила за провеждане на организационните промени .
——————————————————————————————————————————–
Актуални тренинги и обучения по тематa:
Практически аспекти при воденето на преговори.
Активни продажби – начален курс