Обема на пазара
Както вече споменахме, това е работа на маркетинговите специалисти. „Вие не можете да увеличите продажбите, защото пазара вече е пренаситен“.
С пазара, разбира се няма да спорим. Но с подобен род твърдения е напълно възможно.
Може би има грешки в разчетите. Много такива примери могат да се намерят в Интернет.
Трябва да гледаме на продажбите като на цялостен бизнес. Това не са просто продажби, затворени в себе си, продажби на едни и същи продукти, наситили пазара и които постепенно омръзват както на клиентите, така и на продавачите.
Продажбите, това е най-активния елемент на бизнеса, всъщност формират бизнеса. С други думи, трябва да излезем от границите на продажбите като такива и да ги разглеждаме в цялостния контекст на бизнеса като цяло. На практика това означава, че ако има насищане на пазара от някаква стока, трябва да се разгледа възможността за нейната промяна, или нови стоки от тази група.
За това не е важно каква стока продаваме, а е важно оборотите да растат. Днес една стока, утре друга и т.н.
Диаграмата по продажби винаги трябва да върви на горе. Движението, това е живот!
——————————————————————————————————————————
Още интересни статии по темата:
Методиката „ТАЕН КЛИЕНТ” – Най-ефективният инструмент за увеличаване на клиентите.
Преговори за цената.
——————————————————————————————————————————-
Актуални тренинги и обучения по темата:
Конкуренцията и конкурентното разузнаване – принципи, методи и средства.
Практически аспекти при воденето на преговори.