ВИДОВЕ ВЪПРОСИ:
Открити
- Предполагат разгърнат отговор;
- Установяване областта на интерес;
- Получаване на информация;
- Възможност за поддържане на разговора;
- Възможност за печелене на време;
Закрити
- Предполагат отговор „да“ или „не“;
- Управление на разговора;
- Получаване на еднозначно решение ( отговор, мнение);
- Възможност за заблуда на клиента.
Алтернативни
- Въпроси с думите „или……или“;
- Клиента трябва да избира между предложените от вас условия;
- Не поставят под съмнение факта за осъществяване на сделка.
3.Слушане и чуване. Не се отвличайте по време на беседата. Тази способност е необходима, за да може клиента да се убеди в това, че има нужда от тази услуга. За всеки човек най-значими и важни са собствените изказвания. Колкото повече клиента разказва, толкова повече се доверява на събеседника. Умението да слушаш позволява да се разбере, какво е нужно на клиента и да се избере правилната тактика.
4. Бъдете емоционално настроен към партньора. Техниката на “огледало”, т.е. присъединяване към изражението на лицето, езика на тялото и тона на човек на несъзнателно ниво. В този случай клиента охотно съкращава дистанцията на общуване, започва да задава въпроси. Това е много трудна техника, тъй като естествено да повториш жестовете и интонацията на другия човек е доста сложно. Не си струва да копирате закрити жестове и такива на превъзходство.
4.Разбиране. В коректна форма връщайки събеседника към същността на въпроса, не позволявате разговора да премине в друга посока.
—————————————————————————————————————————————————————- Още интересни статии по темата: ———————————————————————————————————————————- Актуални тренинги и обучения по темата: Тренинг „Ефективната работа с търговските вериги“.
|