Вероятността за покупка в магазина при активно участие в избора на продавача расте 3-10 пъти (в зависимост от нивото на консултанта и асортимента в магазина), в сравнение с вероятността за покупка без участието на продавача ( когато клиента е оставен сам със себе си).
Или, ако равно число клиенти са запознаят с асортимента в магазина самостоятелно и при активна работа на консултанта, броя на покупките, направени от клиентите с които консултанта е работил ще бъде повече от три пъти, отколкото броя на покупките, направени без намесата на продавача.
Мълчаливото ходене като сянка зад клиента не е активна работа, също както и натрапчивостта на продавача и репликите, на които клиентът дори не реагира, не е работа (това е доста вредна активност, съкращаваща времето на престой на клиента в магазина).
Като се има предвид тази статистика, не е изненадващо, че най-пълното и качествено покритие на обхват на клиентите от консултантите в един магазин е една от приоритетните задачи на всеки мебелен магазин.
Един от инструментите за систематизиране работата на продавачите за повишаване на ефективността на установяване на контакт с клиентите е да се установи в търговската зала точката на контакт с клиента и сценарии на влизане в контакт с клиентите в магазина.
Малко теория
Точки за контакт – това e мястото ( зоната в търговската зала), където трябва „да се случи“ срещата на клиента с консултанта.
Сценарии на контакта – това е инструкция за продавача, позволяваща да се сведе до минимум отказа на клиента за помощ от консултанта. Сценарият обединява в себе си повод и алгоритъм за влизане в контакт.
Целите за одобряване на точките за контакт в магазина са две:
Точките на контакт с клиента могат да се различават в зависимост от целите на контакта:
Цел: съпровождане на клиента и последваща продажба.
Задача: предизвикване на положителна реакция и готовност за приемане на помощ.
Цел: поддържане статуса на салона.
Задача: демонстриране на внимание и уважение към клиента.
При този вид контакт от клиента не се очаква ответна реакция или се очаква формална реакция. Пример може да бъде просто приветствие на влизащия клиент, без по-нататъшни опити за разработване на контакт.
Цел: да привлече клиента към желаната позиция / акция / специални оферти и др.
Задача: в точното време да се даде на купувача информация, която най-вероятно ще повлияе на решението му. В този тип контакт, това може да бъде обикновено уведомление или уведомление, преминаващо в обсъждане.
Този контакт е комбинация от няколко цели. При това една от тях (поставена на преден план) може да бъде само повод за последващо превеждане на контакта в плоскостта на покупката.
Контакта с цел извършване на продажба присъства във всяка продажба, докато другите видове контакти до голяма степен зависят от спецификата на салона. Ето защо, по нататък ще разглеждаме само „точки на контакт“ и сценарий за влизане в контакт с цел продажба.
Избор на броя контактни точки в магазина
Въпреки, че заинтересованите страни в избора на числото точки са три: ръководителят, продавачите и клиентите, правилата на играта задават клиентите. Най-важното изискване е вниманието на …
Допълнителна информация | |
Цена /без ДДС/ | 60 лв. |
Приблизителен обем страници | 11 стр. |
Цена за допълнителна коучинг сесия от специалист | 60 лева/час |
Идентификационен код | 130007 |
Вижте още… |
ВАЖНО!!! При поръчка на материал от раздел Е-БИБЛИОТЕКА, трябва да копирате кода от поле "Идентификационен код" от таблицата в края на страницата и да ни го изпратете в заявката!