Шестте стъпки към успешната презентация

Шестте стъпки към успешната презентация

След като сте информирани за предстоящото мероприятие и са ви предложили да говорите, или сами сте решили да „излезете пред света“, за подготовка на успешно представяне е нужно да отговорите на шест основни въпроса. Получените отговори могат да се представят във вид на шест стъпки, които ще доведат до целта: успешна публична презентация.

Стъпка 1. Защо? Какво искам от аудиторията? Кой ще присъства?

Както знаете, всяка публика, която се събира на едно място е обединена от нещо общо. Аргументите и примерите са по-ефективни, когато те въздействат на по-голяма част от присъстващите. Аудиторията възприема ораторът в тези случаи, когато вярва, че той действително разбира темата, или когато го смята за „свой“ човек.

Ето списък на въпросите, които можете да зададете на себе си или на организаторите на събитието.

  • Какъв е съставът на публиката? Ще бъдат повече мъже или жени?
  • Каква е възрастта на аудиторията? Семейни ли са присъстващите и имат ли деца?
  • За какво мечтаят тези хора?
  • Какви принципи следват?
  • От какво се страхуват?
  • Какви трудности преодоляват ежедневно?
  • До колко познават темата на изказването?

Всяка информация се възприема субективно, въз основа на житейския опит на събеседника. Ако говорите за нощни състезания с човек, който от детството е зад волана, или с някой, чиито близки са загинали при автомобилна катастрофа, можете да получите различен отговор на едни и същи доводи. За да се постигне максимална ефективност, трябва да говорите с хората на един и същи език. На какъв език говори вашата публика? Разбира ли терминологията, която използвате? Кои думи за нея са най-важни?

Стъпка 2. Какви средства могат да се използват за постигане на целите?

С какви средства разполагате за постигане на резултата? Може ли да изберете място за изказването, подобно на Мартин Лутър Кинг, който произнася своята известна реч “Аз имам мечта” от стъпалата на Мемориала на Линкълн, националният герой на Америка, освободителя на робите?

Какво време е предвидено за изказването? Вечер хората са по-емоционални, а сутринта са по-логични.

Използване на техника. Имате ли възможност да използвате мултимедия? Ако отговорът е да, тогава ще трябва да подготвите презентация с изображения, които привличат вниманието.

Вижте представянето на всякакви продукти – от козметика до автомобили и най-новите технологични разработки. На тях предимно не разказват, а показват как работят и по какъв начин продуктът може да помогне за решаване на определени проблеми…

Допълнителна информация
Цена 15 лева
Приблизителен обем, страници 4 страници
Цена за допълнителна коучинг сесия от специалист 60 лева/час
Идентификационен код 441017

 

Вижте още …
  • Работа с възраженията на клиентите

ВАЖНО!!! При поръчка на материал от раздел Е-БИБЛИОТЕКА, трябва да копирате кода от поле "Идентификационен код" от таблицата в края на страницата и да ни го изпратете в заявката!

ИСКАМ ДА НАПРАВЯ ПОРЪЧКА!

Платежни методи