Определете се по отношение на аудиторията. Вие организирате презентацията с определена цел, но вашата аудитория също има своите цели, мнения и т.н. За да представите по-ефективно вашия материал, трябва да разберете слушателите. Затова определете целите, очакванията и ценностите на предполагаемата аудитория. Тази задача е особено важна, ако ще говорите пред непознати хора.
Определете колко хора ще присъстват на презентацията . Обикновено има три вида публика, диференцирана по размер :
Реакцията на всеки тип аудитория към оратора е различна, и поднасянето на материала също трябва да се отличава. Основната закономерност е, че с увеличаване на размера аудиторията става все по-еднородна. Спецификата на възприемане се състои в това, че седящият отделно човек притежава добра способност за концентрация на вниманието на един обект, и следователно, бърза обработка и синтез на информацията.
Ресурсът на неговото внимание е съсредоточен върху работния обект ( основния стимул), периферните ( второстепенни) стимули на внимание практически не го привличат. Човек седящ в компания на други хора се намира в друга ситуация: неговото внимание се фокусира не само на работните обекти ( например, обсъждане на проекта), но и на периферните стимули (думи, жестове на съседа, звук от стъпки, смях в противоположния ъгъл на залата в отговор на неговите думи, недоволни изражения на лицето на началника).
Вторият нюанс: колкото повече слушатели присъстват в залата, толкова по-малко те реагират на информацията и повече на човека, който презентира тази информация…
Допълнителна информация | |
Цена | 10 лева |
Приблизителен обем, страници | 2 страници |
Цена за допълнителна коучинг сесия от специалист | 60 лева/час |
Идентификационен код | 441023 |
Вижте още … |
|
ВАЖНО!!! При поръчка на материал от раздел Е-БИБЛИОТЕКА, трябва да копирате кода от поле "Идентификационен код" от таблицата в края на страницата и да ни го изпратете в заявката!