10 комуникативни грешки при провеждане на презентация

Десет комуникативни грешки при провеждане на презентацията

 

Ще разгледаме типичните грешки, за да се научим да ги избягваме.

Грешка 1. Несъответствие

Когато съдържанието на думите са в противоречие с тона на гласа, позата и езика на тялото , публиката веднага го забелязва. Публика има безпогрешен нюх по отношение на настроението на оратора и неговото самочувствие. Ако вие кажете „здравейте, радвам се да ви видя….“ с треперещ и неуверен глас, нервно въртейки копчетата на сакото, бъдете уверени, че в слушателите моментално ще се появи недоверие към казаното и към самият вас. Така че, вместо ” Радвам се, че … ” се радвайте наистина! Правете всичко за да може наистина да изпитате радостта от говорене пред публиката. Осъзнато предавайте вашето позитивно настроение на слушателите. Това е важно, хората в добро настроение по-леко възприемат информация , те искат да продължат контакта. Ако не изпитвате радост, не си струва да лъжете. По-добре си признайте: „ Днес е велик ден, затова се вълнувам….“ . Тогава поне ще направите впечатление на честен човек, говорещ верни неща.

 

Грешка 2. Оправдания

Като цяло на публиката и е все едно дали вие се вълнувате или не, колко дълго сте готвили своя доклад и какъв опит имате в публичното говорене. Затова не трябва да се оправдавате пред нея в стил :“Аз съм лош оратор, рядко говоря пред публика, затова много се вълнувам и мога да се представя неудачно…“ Именно така започват своята реч много дилетанти, опитвайки се да получат съчувствие и предварително да получат прошка за слабото си представяне. Посланието сякаш е честно, но води до противоположен резултат. Слушателите неудоумяват: „Защо сме тук, ако самия говорител признава, че доклада ще бъде лош?“.

Публиката е егоистична. В центъра на нейното внимание е самата тя. Ето защо от самото начало на вашето изказване на първо място поставете нея, нейните любими мисли, желания, чувства. Вашата цел е да информирате, мотивирате и забавлявате публиката. Важно е, каква информация приема публиката по време на речта ви. Необходимо е да се говори така, че по-голяма част от публиката да почувства, че вие разбирате нейните стремежи и желания и се обръщате към всеки индивидуално. Ако действате така, тогава:

а) много повече слушатели, отколкото си мислите, просто няма да обърнат внимание на вашето вълнение или ще се отнесът към него снисходително, защото те се интересуват преди всичко от себе си и своите неща.

б) вашата възбуда ще се изпари толкова по-бързо, колкото повече внимание отделяте на другите хора, а не на собствените си усещания…

Допълнителна информация
Цена 15 лева
Приблизителен обем, страници 5 страници
Цена за допълнителна коучинг сесия от специалист 60 лева/час
Идентификационен код 441022

 

Вижте още …
  • Работа с възраженията на клиентите

ВАЖНО!!! При поръчка на материал от раздел Е-БИБЛИОТЕКА, трябва да копирате кода от поле "Идентификационен код" от таблицата в края на страницата и да ни го изпратете в заявката!

ИСКАМ ДА НАПРАВЯ ПОРЪЧКА!

Платежни методи