Ще разгледаме типичните грешки, за да се научим да ги избягваме.
Грешка 1. Несъответствие
Когато съдържанието на думите са в противоречие с тона на гласа, позата и езика на тялото , публиката веднага го забелязва. Публика има безпогрешен нюх по отношение на настроението на оратора и неговото самочувствие. Ако вие кажете „здравейте, радвам се да ви видя….“ с треперещ и неуверен глас, нервно въртейки копчетата на сакото, бъдете уверени, че в слушателите моментално ще се появи недоверие към казаното и към самият вас. Така че, вместо ” Радвам се, че … ” се радвайте наистина! Правете всичко за да може наистина да изпитате радостта от говорене пред публиката. Осъзнато предавайте вашето позитивно настроение на слушателите. Това е важно, хората в добро настроение по-леко възприемат информация , те искат да продължат контакта. Ако не изпитвате радост, не си струва да лъжете. По-добре си признайте: „ Днес е велик ден, затова се вълнувам….“ . Тогава поне ще направите впечатление на честен човек, говорещ верни неща.
Грешка 2. Оправдания
Като цяло на публиката и е все едно дали вие се вълнувате или не, колко дълго сте готвили своя доклад и какъв опит имате в публичното говорене. Затова не трябва да се оправдавате пред нея в стил :“Аз съм лош оратор, рядко говоря пред публика, затова много се вълнувам и мога да се представя неудачно…“ Именно така започват своята реч много дилетанти, опитвайки се да получат съчувствие и предварително да получат прошка за слабото си представяне. Посланието сякаш е честно, но води до противоположен резултат. Слушателите неудоумяват: „Защо сме тук, ако самия говорител признава, че доклада ще бъде лош?“.
Публиката е егоистична. В центъра на нейното внимание е самата тя. Ето защо от самото начало на вашето изказване на първо място поставете нея, нейните любими мисли, желания, чувства. Вашата цел е да информирате, мотивирате и забавлявате публиката. Важно е, каква информация приема публиката по време на речта ви. Необходимо е да се говори така, че по-голяма част от публиката да почувства, че вие разбирате нейните стремежи и желания и се обръщате към всеки индивидуално. Ако действате така, тогава:
а) много повече слушатели, отколкото си мислите, просто няма да обърнат внимание на вашето вълнение или ще се отнесът към него снисходително, защото те се интересуват преди всичко от себе си и своите неща.
б) вашата възбуда ще се изпари толкова по-бързо, колкото повече внимание отделяте на другите хора, а не на собствените си усещания…
Допълнителна информация | |
Цена | 15 лева |
Приблизителен обем, страници | 5 страници |
Цена за допълнителна коучинг сесия от специалист | 60 лева/час |
Идентификационен код | 441022 |
Вижте още … |
|
ВАЖНО!!! При поръчка на материал от раздел Е-БИБЛИОТЕКА, трябва да копирате кода от поле "Идентификационен код" от таблицата в края на страницата и да ни го изпратете в заявката!