Тренинг мениджърски компетенции
Двумесечен интерактивен тренинг
Независимо от сферата Ви на дейност, ако се занимавате с бизнес, значи задължително имате работа с много и различни ресурси. Хора, пари, материали – всичко това е важно и съществено. Веднъж ще са по-важни хората, друг път решаваща роля ще играят парите, но има един ресурс, който е абсолютно важен за всички и винаги. Това е времето.
Именно времето никога не стига на мениджъра: да позвъни още на един клиент, да подготви още една оферта, да сключи още една сделка. И тогава се появява мисълта: ,,Ех, ако денонощието беше 48 часа“. А всъщност дали и 48-те часа ще решат проблема? Дали много бързо няма да Ви настигне разочарованието, както и при 24-те часа, с които разполагате сега?
Може би е по-добре вместо да се надяваме на промяна на законите на Вселената, да се научим да управляваме това време, което ни е дадено? Не случайно „Управление на времето“ ( Time Management) е най-популярната тема на бизнес семинарите и тренингите по целият свят за последните 10 години.
Трябва ли да се научите да управлявате времето? Да, ако искате:
- Да имате 2-3 свободни часа в денонощието, работейки с предишната интензивност;
- Да повишите ефективността на работата си с помощта на самомениджмънта;
- Да се научите точно да отделяте важното;
- Да се научите ефективно да се справяте с неочакваните телефонни обаждания, посетители, срочни задачи, претрупаният график;
- Да създадете оперативни и перспективни планове за развитието на фирмата;
- Да овладеете механизмите на ефективното делегиране;
- Да започнете да живеете, на базата на своите ценности и принципи;
- Да откриете себе си в нови области на дейността.
Обърнете внимание на най-важните за Вас теми!
Програма на тренинга:
Времето – главният ресурс на мениджъра.
- Какво означава времето за вас?
- Стратегията за управляване на Вашето време и самомениджмънт.
- Как да определите, за какво да изразходвате времето си?
- Как да се борите с дефицита на времето: работа с грешките.
Практикум.
- Принципи на тайм мениджмънта.
- Техники на тайм мениджмънта.
- Тест ,,Вашето отношение към управлението на времето“.
- Тест ,,Вашите силни и слаби страни по отношение управление на времето“.
- Мини-тест “Стратегия – Бягство”.
Как да се научим ефективно да планираме времето си?
- Умеете ли Вие да планирате времето си?
- Поставяне на цели.
- Определяне сроковете за изпълнение на задачата.
- Планиране с помощта на метода ,,Алпи“.
- Планиране по системата Франклин.
- ,,Пряко“ планиране с помощта на картотека и дневник на времето
- Типични грешки при организацията и планирането на времето.
Практикум.
- Примерна схема на дневника на работните задачи.
- Система за отчитане на времето на А. Любищев.
- Картотека за ежедневно отчитане на времето на А. Гастев.
- Ежедневното отчитане на вашето време.
Как да се научим правилно да взимаме решения.
- Умеете ли да вземате решения?
- Анализ на приоритетите по Айзенхауер.
- Законът на Парето.
- Установяване на приоритетите с помощта на “АБВ” анализ.
- Техника за делегиране на пълномощия.
- Типични грешки при вземане на решения.
Практикум.
- Образец от формата за разпределяне на задачите по приоритети( на базата на матрицата на Айзенхауер).
- Тест ,,Доколко Вие умеете да установявате приоритети и да делегирате задачи?“
Хронофаги (времеядци) – как да се борим тях?
- ,,Времеядците“ – кои са те?“
- Навикът да отлагаме задачите.
- ,,Любима” и ,,Нелюбима” работа.
- Неумението да казваме ,,не”.
- Подчинените и колегите в работата.
- Неканените посетители.
- Телефонните разговори.
- Типични грешки.
Практикум.
- Рационалните телефонни разговори.
- Образци на бланки/алгоритми/ за телефонни разговори.
- Вашият собствен телефонен формуляр.
Как грамотно да организираме работата си.
- Как да създадем необходимите условия за работа?
- Вашият индивидуален работен стил
- Вашият ежедневен план на задачите.
- Вашето работно място.
- Вашият секретар.
- Типични грешки и самоконтрол.
Практикум.
- Вашите индивидуални времеви зони – тест на Филип Зимбардо.
- Вашият индивидуален стил на работа – анализ матрицата на Айзенхауер.
- Вашият естествен работен ритъм – тест ,,Чучулига или сова?”
- Съставяне на индивидуален работен график.
Как да се научим да работим с документите?
- Доколко е продуктивна Вашата работа с документите?
- Вашата цел – минимум документи.
- Краткостта е сестра на таланта.
- Правила за ,,паркиране“ на документите.
- Компютърът – приятел или враг?
- Типичните грешки в работата с документите.
Практикум.
- Как бързо да четем вестници и списания?
- Как бързо да четем служебни бележки?
- Как бързо да четем служебни отчети?
- Как бързо да четем технически ръководства?
- Как бързо да четем и да подреждаме пощата?
- Как да повишим обичайната си скорост на четене?
Как да провеждаме събрания и съвещания?
- Защо са Ви нужни съвещанията и нужни ли сте Вие на съвещанията?
- Правила за провеждане на съвещания.
- Дневен ред на съвещанията.
- Персоналният състав на присъстващите.
- Време и място за провеждане на съвещанието.
- Продължителност на съвещанието.
- Ролята и функциите на водещият/председателят/ на съвещанието.
- Анализ на резултатите.
- Типични грешки при провеждане на съвещанието.
Практикум.
- Пример за дневен ред.
- Образец за покана на съвещание.
- Образец за протокол от съвещанието.
- Контролен лист за подготовка и провеждане на съвещанието.
Поръчайте обучение ТУК !
——————————————————————————————————————————-
Още интересни статии по темата:
Управление на промените в организацията.
Тринадесет грешки, които мениджърът трябва да избягва в общуването със сътрудниците .
——————————————————————————————————————————-
Актуални тренинги и обучения по темата:
Повишаване на личната и екипна ефективност .
Как да управляваме своето време. TIME-management и ефективни бизнес-решения .