Базов курс ,,Мениджърска компетентност“
Едномесечен дистанционен курс за мениджъри
Осъществяването на ефективно ръководство в съвременните социално-икономически условия изисква от ръководителите високи компетенции не само по организационните, икомомически и юридически въпроси, но и в специалните управленски и социално-психологически знания.
Курсът ,,Създаване и управление на проектни екипи“ разглежда проблемите на кадровата работа и управлението на персонала в проектни екипи, и включва изучаване управлението в органически организации, особеностите на неформалните организационни структури, психологическите особености при изграждането на екипи.
Практически курсът е ориентиран към формирането в специалистите на умения, да разбират особеностите в управлението на екипите в процеса на реализация на проектите, да подбират адекватни подходи и методи за ефективно управление на проектни екипи.
Програма на курса:
Управлението в органически организации
Същност на понятието «организация»
- Елементи на организацията
– Цел на организацията
– Мисия на организацията
– Цел на организацията
– Структура на организацията
– Финанси
– Управление
– Персонал
- Особеностите на управление в органическите организации
Особености на неформалните организационни структури
- Социални групи. Понятие и характеристика
- Формални групи, типове и характеристики
- Механизъм за образуване на неформални групи
- Характеристики на неформалните групи
- Фактори, влияещие на ефективността на работата на групите
Психологическите основи на изграждането на екип. Механизми за влияние и психологическите характеристики на личността на ефективният ръководител
- Понятия и признаци на екипа. Анализ на изграждането на екип.
- Психологическите фактори в изграждането на екипа
- Разпределяне на функционалните и екипни роли
- Теоретически подходи към изучаване личността на ръководителя на екипа
- Личностните качества на ръководителя като фактор за възприемането му от подчинените
- Механизми за влияния на ръководителя на екипа
Планиране дейността на екипа
- Специфика и процедури на планирането
- Етапи на планиране дейността на екипа
- Ситуационен анализ
Организиране на проектни екипи
- Основни понятия и характеристики на проектните екипи
- Принципи за създаване на проектен екип
- Организационни аспекти при формиране на екип за определен проект
- Подходи към формирането на проектен екип
- Основни типове разпределяне на функциите в проектният екип
Особености при мотивацията на проектният екип
- Специфика на мотивацията в организацията
- Анализ на етапите на процеса на мотивация
- Структура и характеристика на дейността
- Мотивацията в дейността на човека
- Концепцията на системата за трудова мотивация
- Особености при мотивацията на проектни екипи
Особености в управлението на персонала на екипа
- Основни принципи на управление на персонала на екипа
- Изисквания към мениджъра по персонала в проектният екип
- Анализ на проектният екип като специфичен човешки ресурс
- Стратегия за формиране на проектният екип
- Cпецифика на кадровото планиране на екипа
- Анализ на привличането, подбора и оценката на персонала на проекта. Обучение и развитие на персонала на проекта
Организационната култура на екипа
- Организационна култура. Основополагащи аспекти
- Организационният климат като елемент на организационната култура
- Специфика на организационната култура на екипа
- Средства за поддържане на организационната култура
Оценка на ефективността и на проблемите в управлението на проектни екипи
- Ефективността в работата на екипа. Фактори за ефективност на проектният екип
- Елементи и динамика на ефективността на проектният екип
- Формирането на ефективен екип за проекта
- Критерии и оценка на ефективността на екипа
Управление на конфликтите в проектните екипи. Особенности на преговорите в процеса управление на проектните екипи
- Същност на конфликта. Структура и динамика на конфликтната ситуация
- Функции на конфликтите в проектният екип: конструктивни и деструктивни
- Конструктивните функции на конфликта
- Деструктивните функции на конфликта
- Способи за регулиране на конфликтите в екипа
- Теория на процеса на преговори
- Етапи на провеждане на деловите преговори. Методики за водене на преговори
- Стратегии и тактики при воденето на преговори. Специфика на водене на телефонни преговори
Етикетните форми на процеса преговори.
Раздел: Обучения
ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНE !
————————————————————————————————————————————————
<<<<< КАЛЕНДАР НА СЪБИТИЯТА в Тренинг Център АйДжей >>>>>
————————————————————————————————————————————————
——————————————————————————————————————————-
Още интересни статии по темата:
КОНФЛИКТЪТ – Съвети към ръководителя.
7 правила за успешно управление на служителите .
——————————————————————————————————————————-
Актуални тренинги и обучения по темата:
Построяване на моделите компетенции.
Ефективното управление на персонала: интензивно обучение за ръководители.