Базов курс ,,Мениджърска компетентност“
Едномесечен дистанционен курс за мениджъри
За хората, решили да се занимават с бизнес и с управлението на други хора, необходимостта да познават основите на социологията и психологията е повече от необходимо. Един ръководител за да може ефективно да управлява, трябва да знае и разбира мотивите за поведението както на отделният човек, така и спецификата на поведение на човека в колектива.
Сложно е да измислиш, създадеш и накараш една машина да работи. Да накараш един човек ефективно да работи е свръхсложна задача. Съвременният мениджър трябва да е преди всичко професионалист, владеещ не само икономическите теории, но и умеещ да работи с хората ръководител.
Мениджърът трябва да владее речта, да умее на изслушва и да обяснява.
Ръководителят носи огромна отговорност, не само за състоянието на бизнеса, но и за самият живот на своите подчинени.
Ръководителят трябва да разбира своите подчинени, да познава начините за стимулиране, да вниква в персоналните особености на всеки.
Добрият ръководител трябва да бъде смел и внимателен, строг и разбиращ, знаещ и умеещ да се учи, както и още много качества необходими за успешната работа.
Курсът ,,Социология и психология на управлението“ ще помогне на специалиста да вникне и да разбере по-добре както себе си, така и другите хора.
Програма на курса:
Социалната отговорност на мениджъра
- Социалната отговорност на мениджъра
- Мястото на психологията и социологията в управления на знанията
- Основни теории и автори, които следва да познавате при изучаването на курса
- Теорията на психоанализата
- Бихевиористските представи за личността
- Хуманистичната психология
Управлението като обществено явление, съвременните тенденции и принципи в управлението на организациите. Социалните и психологически основи при вземането на управленски решения
- Управлението като обществено явление
- Социалните и психологически основи при вземането на управленски решения
- Модели на вземане на решения
- Етапи и форми на управленските решения. Етапи на решаване на проблемите
- Фактори, влияещи на вземането на решения
- Стилове на вземане на решения и «капаните» по пътя им
Апаратът на управление като социална група. Структура и потенциал на социалната организация и личност. Малките групи в организацията. Типологическите особености на личността
- Апаратът на управление като социална група
- Личността на ръководителя
- Особености на индивидуалното вземане на решения
- Особености на груповото вземане на решения
- Възможни стилове на поведение при вземането на решения
- Възприемане на информацията
- Примери за влиянияето на типа личност на процеса на вземане на решения
- Индивид — личност
- Типологическите особености на личността
10. Личността на мениджъра
11. Малките групи в организацията
Проявата на индивидуалните особености на личността в поведението, дейността и общуването. Психодиагностика на предприемаческите и организаторски способности. Социално-управленската ситуация: понятие, методи за анализ и регулиране
- Индивидуалните особености на личността
- Показатели за способностите и потенциалните ограничения в работата на мениджъра
- Управление на своето развитие, поведение и личностен ръст
- Психодиагностика на предприемаческите и организаторски способности
- Социално-управленска ситуация
- Ситуационни теории на ефективното управление
- Ситуационната теория на Ф. Фидлер
- Теорията «път — цел»: ръководителят като посредник в постигането на поставените цели
- Теорията на ситуационното ръководство на П. Херси и К. Бланшар
10. Практически съвети за мениджърите
Организационната култура като социално-психологически проблем
- Понятието организационна култура
- Съставляващите части на организационната култура
- Понятието субкултура
- Функции на организационната култура
- Принципи на формиране и подържане на организационната култура
- Психопатологически критерии на организационната култура
- Запознанство с организационната култура
Отношенията в социалната организация — фокус на дейността на ръководителя. Мотивация поведението на личността в организацията
- Анализ процеса на труда на ръководителя
- Предмет на управленският труд
- Отношенията в организацията — отношения на управление
- Терминология
- Типове мотивация
- Мотивация по потребностите. Концепцията за мотивация на А. Маслоу
- Основни форми и методи на стимулиране
Социалните роли на ръководителя в организацията. Теория на игрите. Ролевата теория: обосновка, примери на използване
- Базисните социални роли на личността
- Социалните роли на ръководителя в организацията
- Ролевата теория и теория на игрите. Транзактен анализ
Теория на общуването: определение, различни подходи, методи. Деловото общуване. Култура на деловото общуване
- Общуване и комуникация: различни подходи
- Основни методи на общуване с хората
- Специфика на деловото общуване
- Психология на публичните изяви
- Психологическият контакт в общуването
- Правила на деловият етикет
Понятие за имидж. Психология на успеха. Основни подходи към формиране имиджа на добре подготвеният професионалист
- Понятие за имидж и психология на симпатията
- Имиджът в деловата сфера
- Психологическият имидж на мениджъра
- Влизане в образ. Разработка на имиджа
- Психологията на успеха, предпоставка за жизнен успех
- Планиране на карерата и деловият успех
- Условия за успешното управление на своето поведение
- Имиджът на добре подготвеният професионалист
Стереотипи: определение и примери. Националните проблеми. Понятие за стрес. Поведението на човека в стресова ситуация. Психология на стихийното масово поведение. Професионалното здраве
- Понятие за стереотипи
- Методи за изучаване на стереотипите
- Феноменът натрапчива етничност
- Личност, култура, национален характер
- Стрес и реакция на стрес
- Понятия и механизми за поведение на тълпата
- Професионалното здраве.
——————————————————————————————————————————
Още интересни статии по темата:
Well-being – една сравнително нова дисциплина в психологията .
Как да подобрим концентрацията си?
——————————————————————————————————————————
Актуални тренинги и обучения по темата:
Корпоративната Култура .
Практическа психология: Тренинг увереност