Таен клиент
„Таен клиент“ или Mystery Shopping е формализиран и узаконен метод за маркетингово разузнаване. Осъществява се по инициатива на ръководството на фирмите, работещи в търговията на дребно и услугите. Една от целите на тайния клиент е да покаже на ръководството всичко, което се скрива от него. Т.е. как в действителност ( а не на показ, както често се случва в присъствието на ръководител) работят неговите сътрудници.
Така нареченият „таен клиент“ се предлага в магазините на дребно под формата на средностатистически купувач и по предварително зададени параметри ( например, оценка качеството на обслужване) получава информация.
Защо идва тайния клиент?
Задачите на тайния клиент са чисто разузнавателни. Той се внедрява в конкретен обект – търговска точка и изяснява максимум информация ( например, за качеството на обслужване). По-специално оценява:
Много е важно тайния клиент ( поне на външен вид) да прилича на представител на целевата аудитория на търговската точка. В един евтин магазин за хранителни стоки и скъп бутик за дрехи не може да бъде един и същ таен клиент. Защото в един от тях той задължително ще се откроява, ще привлича към себе си твърде много внимание и няма да може да изпълни мисията си.
Кога е необходим тайния клиент?
Изследванията с помощта на таен клиент е един от най-добрите методи мениджмънта на компанията да получи обективна информация. Той показва всички пропуски в работата на служителите, показва на какво трябва да се наблегне в бъдещите тренинги и инструктажи.
На свой ред, информираността на служителите за евентуална визита на таен клиент е допълнителен мотивиращ фактор за повишаване на качеството. Те започват да се отнасят по-внимателно към всеки клиент. В края на краищата, доброто обслужване на тайния клиент може да доведе до премия, а лошото до порицание.
Към услугите на тайния клиент често прибягват при програми за повишаване лоялността към марката или продукта на компанията, при стимулиране на продажбите.
Доста често с помощта на тайния клиент се извършва и конкурентно разузнаване. В крайна сметка, знаейки слабостите на противника, по-специално в обслужването, вие ще можете с лекота да привлечете определена част от неговите клиенти. За целта няма да се наложи да намалявате цените, просто трябва да организирате обслужване на по-високо ниво.
Маркетинговите изследвания с метода на тайния клиент позволява на управляващия мениджър и собственика на бизнеса да направят оценка на работата на своите подчинени, което в крайна сметка увеличава рентабилността. За целта:
Комплекса маркетингови услуги по метода „Таен клиент“ предполага наличие на изходна информация от заявителя за детайлите и особеностите на проекта ( бриф „Таен клиент“).
Работата се метода „Таен клиент“ се провежда съгласно договор със заявителя.
Стойността на услугата по метода „Таен клиент“ се договаря за всеки отделен случай.
Изпрати запитване: