Методика 360°
ОЦЕНКА 360 ° – Този метод позволява цялостна оценка на персонала в реални работни ситуации. Характеристика на проявяваните качества дават колеги в работата, ръководители, подчинени, директор на организацията и когато е уместно клиентите. Освен това сътрудника сам оценява себе си.
Цели на метода:
Характеристики на метода:
Етапи на изпълнение:
Определяне на цели и задачи. План за процеса на оценяване (право на достъп до информация, броят на анкетираните, и т.н.).
Развиващите компетенции и поведенчески примери (индикатори) за всяка позиция.
Определяне на списъка на служителите, участващи в оценката на 360 °.
Определяне на респондентите (тези, които ще оценяват служителите).
Връчване на въпросници на респондентите с поведенчески примери, които те ще оценяват по зададената скала.
Провеждане на комуникационни мероприятия за изясняване на целите и същността на процеса на респондентите и оценяваните.
Анкетиране, сбор на отговорите.
Анализ на получените отговори, построяване на графики.
Представяне на ръководителите и сътрудниците на резултатите във вид на графики и коментари.
Обсъждане на резултатите от ръководителя със сътрудниците; възможно привличане на външни консултанти; създаване на планове за развитие на сътрудниците, тяхното утвърждаване, предаване в човешките ресурси.
Предимства на метода:
Получаване на разностранна оценка на служителя.
Демократичност на метода ( не само ръководителя оценява подчинените, но и подчинените могат да го оценят, това повишава лоялността на сътрудниците към компанията, за тях това е показател, че тяхното мнение се цени).
Създаване и укрепване на доверието с клиентите (това е още една възможност да се покаже, че организацията работи за подобряване на обслужването на клиентите).
Моделиране на критериите за оценка според изискванията на корпоративните стандарти.
На всеки от вашите въпроси ще отговорят консултантите на Training center IJ
Изпрати запитване: