Диагностика работата на дистрибутори/ дилъри/ партньори/ агенти
Цели и задачи на услугата: „ Изследване работата на търговските партньори и посредници“.
Целта на провеждане на подобен проект е проверка на контрола на качеството на предложената от вас продукция от различни клиенти / b2b клиенти от страна на търговските посредници, реализиращи вашата продукция.
Фактически това е проверка на партньорите ( дилърите, посредниците, агентите) за лоялност към Вашата Компания и Вашия асортимент.
Освен това в рамките на провеждания одит и проверки се изучават и оценяват спазването на установената ценова политика (контрол на цените на дребно, цените за клиентите), правилното изчисляване на разходите, качеството на обслужване, качеството на консултациите, конкретност на сравнения с конкуренти и т.н.
Оценката и одита се провеждат на базата на изследвания под формата на „Таен клиент“ ( B2C за пазари и търговия на дребно) и „Таен клиент“ (за B2B пазари, индустриални пазари).
Използва се формат лични срещи ( визити в офисите за продажба, в магазините за търговия на дребно, в точките на продажби), телефонни разговори и консултации по телефона, кореспонденция и търговски оферти „легенда“.
Основният въпрос на изследванията е „По какъв начин и за сметка на какви действия и промени може да се повиши ефективността и резултатите на продажбите чрез търговски партньори, търговци, посредници“.
Какво изучаваме и определяме в рамките на изследванията на партньорите (пример):
Препоръчително е да се провежда изучаване и проверка на дистрибуторите/дилърите/партньорите/агентите по всички региони и градове на работа и продажбите на Компанията и те да се разделят на „Постоянни“ (продажбите са стабилни от период до период), „Периодични“ ( продажбите не вървят системно, променят се), „Изгубени“ ( продажбите са прекратени).
Изпрати запитване: