Базов курс ,,Мениджърска компетентност“
Едномесечен дистанционен курс за мениджъри
Съвременият бизнес е характерен с динамичните процеси, свързани с глобалната трансформация на цивилизацията от индустриално и постиндустриално общество към информационно, което води до възникването на нови високоадаптивни типове организации, нови методи и форми за управление на персонала.
Ефективността на процесите на управление сега много зависят от разбирането на закономерностите на организационното поведение, както на ниво организация, така и на ниво групово и индивидуално поведение.
За бизнеса в България важността на познаването на организационното поведение се състои в това, че за реализирането на икономическите задачи на организацията, трябва да се обръща сериозно внимание на манталитета на българина. Както показва практиката, сляпото копиране на западните практики в българските фирми не дават желаният резултат. От това следва, че е крайно необходимо задълбочено да се изучава особеностите на организационното поведение на българина и да се отчитат тези особености в мениджмънта.
Преориентирането на съвременният мениджмънт към социалните проблеми показва, че сега именно хората са основният ресурс на организацията.
Процесите на глобализация водят и до активна миграция на работната сили, възникването на съвместни предприятия. Съвместната работа в организацията на представители на различни култури също така е сериозен проблем за ефективността на управлението, който също така изцяло попада в сферата на организационното поведение.
Основните обекти за изучаване в организационното поведение са:
Индивида – Групата – Организацията
Програма на курса:
Предмет и съдържание. Модели на поведение на човека в организацията
- Предмет, методи и съдържание
- Модели на поведението на човека в организацията
Формирането и ролята на личността в организацията. Социализацията на индивида в организацията
- Формиране поведението на личността.
- Качествата на личността.
- Стадии на развитие на личността.
- Чертите на личността.
- Личностни характеристики.
- Теории на личността.
- Понятието социализация на личността.
- Обучението в организацията.
- Организационна социализация.
- Девиантното поведение на работниците.
- Причини за девиантно поведение.
Взаимодействието на човека и организацията
- Процесът на взаимодействие на личността и организацията.
- Адаптацията на човека към организацията.
- Степен на съответствие на човека и организацията.
- Фактори на взаимодействие на личността и организацията — демографически характеристики, компетентност, психологически особености.
- Ценностна система и нагласи на личността.
- Възможностите за влияние на ценностите и нагласите.
- Въвлечеността в работата и привързаността на организацията.
- Начини за формиране на привързаността към организацията.
Формиране на груповото поведение
- Обединяването на хората в групи. Класификация на групите
- Общи характеристики на групите
- Ситуационните характеристики на групите
- Груповата сплотеност
- Формални и неформални групи. Взаимодействието им в организацията
Комуникацията в организацията
- Функции на комуникациите.
- Комуникационният процес.
- Класификация на комуникациите.
- Комуникационните бариери и тяхното преодоляване.
- Комуникационни мрежи.
Актуалните проблеми на организационно поведение: лидерство, конфликти, стрес
- Проблемите на лидерството
- Механизмите на лидерството
- Взаимната връзка на понятията: власт, влияние, пълномощия, лидерство
- Конфликтите в организацията
- Проблемите на стреса
Анализ на организационната структура, основните типове организационни структури
- Класификация на организациите
- Признаци за ефективността на организационната структура
Управление на кариерата
- Определение за кариера.
- Професионалната диагностика.
- Планиране на кариерата.
- Жизненият цикъл на работника и кариерата.
- Управление на кариерата.
Мотивация и резултативност на организацията. Формиране поведението на индивида
- Съдържателни теории за трудова мотивация
- Процесуални теории за трудова мотивация
- Националните особености за трудова мотивация
- Мотивацията в различните култури
- Формиране поведението на индивидите
Организационното поведение в условията на промени в организации. Глобализация и организационно поведение
- Организационни промени и организационно развитие: подходи и методи
- Глобализация и организационно поведение.
——————————————————————————————————————————–
Още интересни статии по темата:
„Съвети“ как да демотивирате сътрудниците .
7 правила за успешно управление на служителите .
——————————————————————————————————————————–
Актуални тренинги и обучения по темата:
HR – практикум: система за управление на персонала в съвременната организация .
Обучението на персонала в компанията .