Базов курс ,,Мениджърска компетентност“
Двумесечен дистанционен курс
Дистанционният курс ,,Комуникационен мениджмънт. Управление на комуникациите в организацията“ съдържа теория и практика за управление на социалните комуникации, както вътре в организацията, така и между организацията и нейната среда, с цел провеждането на благоприятни за организацията комуникационни процеси, формиране и поддържане на имиджа и на общественото мнение, постигане на съгласие, сътрудничество и признание.
Появата и развитието на комуникационният мениджмънт е предизвикано от растящата потребност за регулиране на взаимодействието между сътрудниците, намаляване на дистанцията между организацията и нейните целеви групи, повишаване на социалната и икономическа значимост на корпоративната идентичност и на организационната култура.
Класическият PR е ориентиран към информиране на вътрешната и външна среда на организацията, комуникационния мениджмънт е насочен на взаимодействие, на включването на тази среда в комуникационните процеси, на непосредственото управление на комуникациите.
Програма на курса:
Ролята на комуникационният мениджмънт в управлението
- Позиционно представяна на комуникационният мениджмънт
- Хуманитарният смисъл на комуникационният мениджмънт
- Практическата насоченост на комуникационният мениджмънт
- Целевата насоченост на комуникационният мениджмънт
Теоретични основи на управлението на коммуникациите
- Специфика на управление като вид дейност
- Същност на управлението
- Управление и ръководство
- Структура на управлението
- Типология на управлението
- Комуникационният мениджмънт: основни положения и базови характеристики
Паблик рилейшън: история и развитие, основни понятия, трансформация на PR
- История и развитие на паблик рилейшън (PR)
- Зараждането на PR в САЩ
- Развитието PR в България
- Основни понятия в PR
- Трансформация на паблик рилейшън
- Особености в трансформацията на «Public relations»
- Съотношение на понятията «корпоративни комуникации» и «Public relations»
- Междудисциплинарното положение на РR
Теория на комуникацията
- Понятието комуникация. Специфика на комуникацията в организациите
- Комуникативни аспекти, цели и функции
- Основните аспекти на комуникацията
- Цели и функции на комуникациите в организацията
- Съдържание на комуникативната функция
- Видове комуникации в организацията
- Специфика на междуличностните комуникации
- Форми на комуникация в организацията
- Комуникационният процес: елементи и етапи
10. Специфика на комуникационното взаимодействие. Същност на бариерите в комуникацията
Комплексната комуникация в системата на маркетинга
- Маркетингови комуникации и факторите за тяхната ефективност
- Средства за маркетингови комуникаци: реклама, връзки с обществеността, стимулиране на продажбите, лични продажби, пряк маркетинг
- Рекламата като съставна част от маркетинговите комуникации
- Връзки с обществеността
- Стимулиране на продажбите
- Лични продажби
- Пряк маркетинг
- Стратегии на маркетинговите комуникации
Комуникационният мениджмънт в PR-дейността
- Видове публични комуникации
- Общуването като базово понятие в комуникационният мениджмънта
- Стратегии на взаимодействие
- Цели на общуването
- Всеобхватност, дълбочина и действие
- Средства за публична комуникация
- Методи на комуникативно въздействие
- Управление на PR-акциите
- Принципи на планирането
- Етапи в планирането на PR-кампаниите
- Контрол на PR-акциите
Корпоративната идентичност
- Специфика на корпоративната идентичност
- Понятие за корпоративната идентичност
- Същност и субекти на корпоративната идентичност
- Формиране на корпоративната идентичност
- Формиране на знанията за компанията
- Целенасочено формиране на единно ценностно поле
- Формиране и придвижване на корпоративният имидж
- Понятието имидж
- Класификация на имиджа
- Закони при формирането на имиджа
- Функционалност на имиджа
- Структура на имиджа на организацията
- Имиджът на ръководителя, основни компоненти
- Корпоративен дизайн и фирмен стил
Организационни основи в управлението на комуникациите
- Специфика при формиране на вътрешните комуникационни системи
- Направление на комуникациите в организацията
- Особености на външните комуникационни системи
- Методи за развитие на комуникационните системи в организацията
- Технико-технологически носители на информация: мобилна и спътникова връзка, електронни комуникации, мрежови телекомуникации
- Мобилна и спътникова връзка
- Използването на електронни комуникации
- Разновидност на мрежовите телекомуникации
- Кризисни комуникации
Обучение
Комуникационната политика на организацията
- Технология на планиране, организация и провеждане на комуникационната политика в организацията
- Институционални основи в управлението на комуникациите
Персоналът в комуникационният мениджмънт. Професионалните изисквания към персонала
- Професионалната пригодност и компетентност на специалиста в областта на комуникационният мениджмънт
- Професионалната подготвеност в областта на комуникационният мениджмънт.
——————————————————————————————————————————-
Още интересни статии по темата:
Как да задавате въпроси, които да доведат до завързване на разговор?
Езика на тялото – бариери с ръце.
——————————————————————————————————————————–
Актуални тренинги и обучения по темата:
Агресивните преговори: как да отстояваме интересите си и да казваме ,, не” .
Преговори без поражения: ефективни стратегии и тактики .