По-голямата част от собствениците на бизнес, без значение от неговите мащаби, вече са разбрали, колко важно е да изградят разпознаваемост на бранда и силно онлайн присъствие. Това е важно, за да се развива и разраства бизнесът успешно. Компаниите, които инвестират в онлайн реклама и поддържат профили в социалните мрежи имат много по-голям шанс да достигнат до повече от идеалните си клиенти, които да купят предлагания продукт или услуга.
За да се справите успешно с дигиталния маркетинг, имате нужда от стратегия и солидни познания, включително и за това как платформите работят. В случай, че не разполагате с такива, имате две опции: да наемете служител, на когото да поверите тези задачи или да се доверите на дигитална агенция. В тази статия ще разгледаме и двете опции, какви са техните предимства и недостатъци, за да може сами да прецените коя е по-подходяща за вас.
- Какви са предимствата и недостатъците да назначите специалист по дигитален маркетинг?
Едно от възможните решения е да наемете специалист, който да се погрижи за онлайн присъствието на бранда ви – да управлява рекламни кампании, да поддържа социалните профили и т.н.
Най-голямата полза е, че този човек ще работи само за вас и ще може да изпълнява своевременно всяка подадена задача. Ако работното му място е в офиса на вашата компания, това значително ще улесни комуникацията и информацията ще се предава лесно.
Трудностите обаче идват при откриването на подходящ специалист, който да може качествено да се справи с поставените задачи. Например, създаването на една реклама изисква, от една страна, да знаете как работи Facebook, към кои аудитории да насочите рекламата, как да проследите резултатите, каква да бъде концепцията. Всичко това е работа на маркетолога. После трябва да напишете ангажиращ текст и послание, което обикновено е задача на копирайтъра. Да не забравяме създаването на банер, който да привлече вниманието – тук на помощ идва дизайнерът. Трудно е да намерите човек, който да има всички тези умения наведнъж и всички те да са на високо ниво.
Затова друга опция е да наемете малък екип от поне двама специалисти, които да работят за вас. Това обаче означава, че трябва да платите две заплати. А ако специалистите са с високо ниво на подготовка, те ще очакват и съответните високи възнаграждения.
Сумата, която ще отделите за месечни заплати, може всъщност да насочите и към дигитална агенция и да си позволите по-висок рекламен бюджет.
- Какви са предимствата и недостатъците да изберем дигитална агенция?
Дигиталните агенции притежават богат опит и експертиза в сферата на онлайн маркетинга и рекламата. В тях работят професионалисти от различни направления – маркетинг, SEO, графичен дизайн, копирайтинг, уеб разработване и др. Такса за обслужване, която ще платите в зависимост от услугите и плановете, които ще използвате, ще е значително по-ниска от това да наемете всеки служител поотделно.
Освен това, разполагайки с опита на всеки от тези специалисти, ще създавате качествени рекламни кампании, атрактивни постове и съдържание, което да ангажира потребителите.
Ако решите да си партнирате с дигитална агенция, е добре да направите предварително проучване за агенцията, да видите клиенти, с които са работили и постигнати резултати. Вижте дали имат опит във вашата ниша и с компании от вашия калибър. Добра идея също е да отидете на среща с екипа, за да опознаете хората, с които евентуално ще работите и да обсъдите възможностите, които те предлагат.
Това, което трябва да имате предвид е, че агенциите работят с повече от един клиент, затова вероятно ще регламентирате работен процес – кога да изпращате необходимата информация и файлове, как с кого да общувате. За да бъде резултатен процеса, важно е да се спазват тези уговорки и от двете страни.