Корпоративна стратегия и управление на инвестициите
В какъвто и сектор и на каквито и да било пазари да се осъществяват операции, възможностите са винаги повече от ресурсите, които има на разположение мениджмънта. Липсата на стратегически фокус на корпорациите е един от най-значимите проблеми. Изборът на направление в бизнеса, от който следва да се откажеш в нашата страна, често е по-важен от най-перспективните възможности. Затова разработката на корпоративна стратегия е актуална както за големи финансово-промишлени групи, държавни предприятия, така и за средни бързо растящи предприемачески фирми. Собствениците и мениджмънта на бизнеса често надценяват новите възможности, възникващи на пазара в противовес със съществуващия бизнес. Освен това потенциала на коренния бизнес остава нереализиран, а дефицитните ресурси се разпиляват.
Опитът показва, че прагматичния подход, обезпечаващ пълна реализация на потенциала на основния бизнес, позволява на корпорациите правилно да фокусират своите усилия и ресурси, обезпечавайки дългосрочни и устойчиви конкурентни предимства. Освен това, прилаганата от нас техника за анализ позволява да се идентифицират случаите, когато промените в отрасъла са довели до фундаментални трансформации на бизнес-модела и когато има смисъл или да се излезе от бизнеса, или да се намерят нови възможности за ръст на основа нов модел на бизнеса, позволяващ устойчиво да се осъществяват печеливши операции.
Изпрати запитване: