Мониторинг на конкурентите
Познаването на силните и слабите страни на противника е най-доброто предимство във всеки бой, включително и конкурентния.
Успешното завоюване на пазара е невъзможно без ясното разбиране на какво място заема този продукт или услуга в редицата на конкурентите.
С какви средства можете да направите вашия продукт по-привлекателен за клиентите (цена, качество, обслужване, достъпност)? С какви методи работят противниците? Как те се предпазват от конкуренцията, т.е. от вас? Какви прегради могат да възникнат на вашия път към богатство и просперитет от страна на конкурентите? Да получите отговор на тези въпроси и да защитите своя бизнес са основните задачи на анализа на конкуренцията.
Ключови цели на мониторинг на конкуренцията
Мониторинг на конкурентите позволява да се определи: обема и интензивността на конкуренцията, средствата за борба, силните и слабите страни на противника, както и да се разбере за сметка на какво успяват да задържат лидерските позиции. И най-важното, наблюдението на конкуренцията помага да се определи кой е вашият пряк конкурент. Може да се окаже, че вашите компании обслужват съвсем различни аудитории, и ще ви бъде по-лесно да се разделите пазарите. Това са фундаментално важни знания, помагащи за избиране на идеалната маркетингова стратегия. Желателно е мониторинга на конкуренцията да се провежда на системна основа.
Всичко за вашия конкурент: резултати от анализа
Пълният комплект работи по мониторинг на конкурентите и конкурентната среда включва в себе си разностранно изучаване на неговата оперативна дейност и всичко, което влияе на неговото продуктово предложение. Анализа на цените и тарифите на конкурентите често са задължителни за мониторинг на конкурентите.
Работата на играчите на пазара се разглежда от позицията на следните особености:
Анализ на конкуренцията: ще направим обобщение
Резултатите от специализирано проучване на пазара на систематичен анализ на конкурентите включва:
Мониторинг на конкурентите се провежда на няколко етапа.
Първи етап: С помощта на специална техника се определя кръга на конкурентите, критерии и параметри, които ви позволяват да изберете само нужното и цената от гледна точка анализ на информацията.
Втори етап. „Работа на терен“: събиране на емпирични данни чрез посещения на търговските точки на конкурента, телефонни обаждания, преглед на контекстуални информационни съобщения от интернет и други методи. Осъществява се по съгласувана със заявителя методика.
Трети етап. Нанасяне на данните в таблични форми. Това позволява сравняване на конкурентните параметри на пазарните играчи между тях.
Четвърти етап. Подготовка на окончателните изводи и препоръки за заявителя на изследването.
Окончателните резултати от изследването се предоставят във вид на таблици, аналитичен обзор, графици и рейтинг на конкурентите в съответствие със заеманата от тях пазарна позиция.
Комплекса маркетингови услуги по мониторинг на конкурентите предполага наличие в заявителя на изходна информация за детайлите и особеностите на проекта ( бриф „Мониторинг на конкурентите“).
Работата по мониторинг на конкурентите се провежда на основата на договор със заявителя.
На всеки етап от работата на заявителя се предоставят отчети, в които са показани източниците, таблични, статистически данни и методики, на базата на които се е провело даденото изследване. Окончателните резултати се представят в проста и разбираема форма във вид на аналитични отчети с конкретни, разгърнати прогнози под формата на таблици и графики.
Стойността на услугите по мониторинг на конкурентите се уговаря допълнително във всеки конкретен случай.
Изпрати запитване: