Компетентните бизнес лидери се стремят да подобряват ефективността на компанията, мотивацията и лоялността на персонала. Коучингът е един от пътищата за решаване на тази задача. Внедряването на коучинга в компанията е цялостен, мащабен проект, който включва обучение на ръководителите, индивидуални сесии с ръководството и разпространение принципите на коучинга в цялата структура на „отгоре надолу“.
Бизнес коучинга за компанията има свои особености и и различия от традиционните коучиг сесии.
Ако в обичайния коучинг случая с клиента е един-на-един, в случая с организацията на един коучинг треньор се падат повече клиенти. Затова треньорът трябва да притежава редица качества, а именно навици за групов коучинг, медиация и висока самоорганизация.
Другата трудност е така нареченото „напрежение“ на клиента, което се появява заради работата над себе си и трудностите. То е причина поради която както отделни хора, така и цели компании, не завършват проекта. Ето защо за опасности от подобен род трябва предварително да се предупреди клиента и с него заедно да се изработи стратегия за решаване на този проблем.
Внедряването на коучинга в организацията може да се раздели на десет принципа, спазването на които съществено повишава вероятността от позитивен резултат на проекта.
Приключване на проекта по внедряване на коучинг е вторият рожден ден на компанията като силна, интегрирана, зряла и развиваща се система.
Тази работна схема по внедряване на коучинг в организацията е доказала своето право на съществуване по примера на няколко организации, където бизнес коучинга е станал основа за нови и по-ефективни системи за корпоративна култура и подкрепа в насърчаване развитието на отношенията.
Поле за запитване: