Не му казвайте, че шефът мрази бради
При приемането на работа разказвайте за своята компания само хубави неща. Описвайте бъдещите му колеги и ръководството като изключително мили, открити и всестранно симпатични хора, с чувство за хумор, прекрасно образование, отнасящи се с любов към ближния.
Не позволявайте на сътрудника да прави това, което умее най-добре
Не си струва да използвате в пълна степен професионалните навици на сътрудника, иначе работата може да му хареса. Напр. ако сте наели талантлив дизайнер, изпратете го да снабдява с консумативи – това е едно и също нещо.
Веднъж и завинаги му забранете да дава нови идеи
Младият сътрудник с висока вътрешна мотивация постоянно дразни със своята инициативност и нови идеи. Даже не си и помисляйте да му обръщате внимание – след месец той ще се успокои.
Успехите и неуспехите на компанията нe засягат наемния сътрудник
Даже и да не се опитва да е съпричастен към бизнеса на компанията – да стои настрана. Да си гледа работата, а с работите на компанията топ-мениджърите сами ще се оправят.
Не му давайте шанс за професионален успех
В сътрудника не трябва да възниква чувство, че се развива и постига високи резултати. Нека най-накрая да разбере, че рутината е главната съставляваща на неговата работа, а дали я върши добре или не, това няма за колегите и за ръководството никакво значение.
Сътрудникът не трябва да разчита даже и на одобрение от ръководството
Ако сътрудникът все пак е успял да постигне някакви резултати и разчита на това те да бъдат оценени, направете се все едно нищо не е станало, а още по-добре е ако в този ден го накажете за нещо дребно .
Няма такава дума повишение
Не рядко сътрудник съхранил вътрешната мотивация и ентусиазъм, наивно се надява да израсне в работата. Нека разчита, след 5 години сам ще разбере, че се е заблуждавал.
Нека разбере, че той е истински лентяй
Никога не изпускайте възможността да покажете на сътрудника, че той нищо не знае или умее. Нека разбере, че го държат само от съжаление и от състрадание.
Всеки сътрудник знае, че неговия шеф е „гола вода“
Никога не съобщавайте на сътрудника мотивите, които са ви накарали да вземете едно или друго решение – нека мисли, че вие правите това в зависимост от настроението, времето, или обедното меню.
Сътрудникът е друг човек
Обръщайте се към него все едно е апарат за изпълнение на своите професионални задължения. Той няма настроение, здравословно състояние, семейство, увлечения, а дори и да има, не се впрягайте от това.
Вижте още интересни статии:
Антимотивацията на сътрудника.
5 начина да се радвате на екипната работа .
Мотивацията на персонала.Видове стимули.
Недвижими имоти във Велико Търново