Инженерът по продажбите продава продукти и услуги, за продажбата на които са необходими сериозни технически компетенции.
Част от задълженията на инженера по продажбите е да подготвя и представя технически презентации, които обясняват продукти, услуги и решения на клиенти или потенциални клиенти. Често това е свързано с адресирането на сложни изисквания, описани в документация за обществени поръчки, обемисти технически спецификация, искания за информация (Request For Information) или на предложение (Request For Proposal).
Инженерът по продажбите се изправя пред разнообразна аудитория с широк спектър от интереси и ниво на разбиране на технологията. Понякога това са инвеститори, които се интересуват от бизнес аспектите на предложението и рядко могат да отделят повече от 20-30 минути за презентацията. Друг път това е технически съвет с хора от различни специалности, които търсят съответствие относно няколкостотин изисквания.
Български
1. Въведение
Професията на инженера по продажбите. Предизвикателствата на техническите презентации и демонстрации. Как да използваме презентациите и демонстрациите за постигане на бизнес целите си?
3. Алгоритъм за подготовяне на технически презентации
Стъпка по стъпка се представя алгоритъм за подготвяне на технически презентации. Дават се насоки за разработването на фокусирано послание; въпроси, на които инженерът по продажбите да отговори, преди да започне проектирането на презентацията; идеи и твърдения, които се нуждаят от подкрепа и доказателства и как да бъдат осигурени.
Специфицират се важните за аудиторията теми. Обсъждат се техники за убеждаване на аудиторията да предприеме действияя и подходи към вземането на решения.
4. Структуриране на презентацията
Структуриране на презентацията. Дават се насоки за определяне на общата и специфичните цели и заключителната част. Представя се подход за подготвяне на данни, информация и друго съдържание, групирано около общата и специфичните цели и решението на съответните проблеми.
Обяснява се как могат да бъдат организирани идеите и да бъде фокусирано посланието.
Особености при разработване на презентация за решение, което трябва да отговаря на обемисти спецификации.
6. Вербални и невербални умения за презентиране
Невербални умения за презентиране. Вербални умения за презентиране. Поведение при презентиране. Как да се упражняваме и избавяме от грешното си поведение?
7. Специфични ситуации
Специфични ситуации на презентиране: пред хора, фокусирани повече върху бизнеса; пред технически комитети; телеконференции, „кръгли“ маси, контрол на напрежението, враждебна публика, разнородна публика и др.
8. Финалният акорд
Как да направим силен финал?
9. Демонстрации
Защо са нужни демонстрации? Планиране и логистика на демонстрация. Демонстрации през уеб.
10. Практическа работа
Планиране на презентация. Презентиране. Анализ на презентациите. Планиране на демонстрация. Анализ на представянето.
Практическа задача за разработване и представяне на презентация на продукт, услуга или решение.
8 учебни часа, 1 ден. Присъствена, която обхваща лекции, упражнения и разработване и представяне на презентация.
Удостоверение за придобита компетентност по част от професия.
Допълнителна информация | |
Лектор | Огнян Дренски/ лектор SBC |
Цена | 240лв. без включен ДДС |
Фирмен коучинг | Да |
За записване | ТУК или тел. 032 58 28 13 / office@training-center.bg |
Брой участници в група | 8-16 |
Кога | 09. 08. |
Продължителност | 1 ден
Присъствена форма |
Сертификат | Сертификат от Училище за бизнес компетенции |
Вижте още … |
ВАЖНО!!! При поръчка на материал от раздел Е-БИБЛИОТЕКА, трябва да копирате кода от поле "Идентификационен код" от таблицата в края на страницата и да ни го изпратете в заявката!