Избирателният контрол като ключова управленска функция

Избирателният контрол като ключова управленска функция

izbiratelen-kontrol

Избирателният контрол играе важна роля в управлението на компанията. Неговата целесъобразност и ефективност до голяма степен зависи от организацията на провеждане, изискваща спазването на определени принципи. Да ги разгледаме.

  1. Избирателният контрол се прилага само по отношение на служителите, непосредствено подчинени на дадения ръководител.
  2. Избирателният контрол не е предназначен за идентифициране на нивото на доверие или недоверие към ръководителя на служителите. Неговото провеждане е неделегирана управленска отговорност, и служителите трябва да разбират това. Ръководителят неправилно представя своите задачи, ако например заяви: „ Аз напълно се доверявам на Иванов, затова не го проверявам. При Петров нещата не вървят много добре, затова го проверявам почти всеки ден“.
  3. При организиране и провеждане на избирателния контрол ръководителят не може да се ръководи от симпатии или антипатии към служителите. Служителите трябва да знаят, че правото самостоятелно да действат и да решават, които те притежават в размките на делегирания диапазон от пълномощия, е противопоставена на задължението на ръководителя да провери тяхната дейност.

Проверката на касата е една форма на избирателния контрол. Нито един ръководителя няма да се откаже от внезапна проверка на касата, защото той вярва на касиера.

Служителите трябва да са наясно , че избирателния контрол е не делегирана отговорност на ръководителя. Той може да я осъществява на всеки участък и по всяко време.

В цех, който е под ръководството на М, се работи на три смени. Той се доверявал на своите служителите и за 5 години нито веднъж не проверявал работата им през нощта, като техен началник цех. Заменилият го Б, две седмици, след встъпването си в длъжност , изведнъж се появи в цеха в 3 часа през нощта. Той поздравил служителите от нощната смяна и казал: „Радвам се, че работите толкова усърдно, не очаквах и друго“. Въпреки това, неговата нощна визита породила напрежение между него и подчинените. Те обяснили това така: „ Повече от 20 год. ние работим в завода. За това време нито един началник не се опита да ни хване неподготвени през нощта. Поведението на Б ние възприемаме като изразяване на лично недоверие.“

По принцип, новият ръководител, контролирайки работата на служителите през нощта е действал правилно. Неговият предшественик, не правейки това е нарушавал служебните си задължения. Но, от гледна точка на корпоративната етика, с действията на новия ръководител не можем да се съгласим. Преди проверката, на събранието, той трябваше да …

Допълнителна информация
Цена 20 лева
Приблизителен обем, страници 6 страници
Цена за допълнителна коучинг сесия от специалист 60 лева/час
Идентификационен код 240003

 

Вижте още …

ВАЖНО!!! При поръчка на материал от раздел Е-БИБЛИОТЕКА, трябва да копирате кода от поле "Идентификационен код" от таблицата в края на страницата и да ни го изпратете в заявката!

ИСКАМ ДА НАПРАВЯ ПОРЪЧКА!

Платежни методи